مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: سهم این استان به لحاظ جمعیت و مساحت ۱.۳ درصد کشوری است در حالی ۳.۱ درصد از سرمایه گذاری صنعتی در کشور متعلق به استان زنجان است.

مجید گلشنی منفرد گفت: هم اکنون در سطح استان هزار و ۳۰۸ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۵۱ هزار و ۷۹ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس پروانه های بهره برداری صادر شده تاکنون ۳۷.۵ همت (هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری صنعتی در سطح استان صورت گرفته که البته این عدد با لحاظ ارزش روز سرمایه گذاری ها بالاتر از این رقم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از ۲.۵ برابر سهم مساحتی و جمعیتی استان، سرمایه گذاری صورت می گیرد که در مقایسه با نسبت سایر استان ها و سهم ۲.۷ درصدی صدور پروانه های بهره برداری استان زنجان در کشور، حاکی از سرمایه گذاری هدفمند در این استان بوده است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، زنجان تنها استان در کشور است که بیش از ۹۷ درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

گلشنی منفرد یادآور شد: امسال برای بخش صنعت استان رشد ۱۰ درصدی هدفگذاری شده که تحقق آن نیازمند جذب دست کم ۱۴ همت سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: سال گذشته با جذب ۱۹ همت سرمایه گذاری، هدف گذاری ۱۰.۹ درصدی رشد بخش صنعتی استان محقق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.