معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: روند افزایشی دما در استان همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود فردا یکشنبه گرم‌ترین روز سال باشد.

معصومه نوروزی اظهار داشت: استقرار هوای گرم در استان تا پایان هفته تداوم دارد هرچند در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه از شدت آن تا حد کمی کاسته می‌شود.

وی افزود: برای پنج روز آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد است و از روز یکشنبه تا اواخر هفته در بعدازظهر‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: همچنین طی این مدت در برخی نقاط غبار رقیق همراه با کاهش کیفیت هوا و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به افزایش دمای هوای استان در تابستان امسال اظهار داشت: میانگین دمای استان از ابتدای فصل تابستان تا سه مرداد حدود ۱.۳ درجه سانتی‌گراد افزایش را نسبت به میانگین بلندمدت نشان می‌دهد و از ابتدای تیر ماه تاکنون میانگین دمای کمینه (ساعات اولیه صبح) استان نسبت به بلندمدت ۱.۱ درجه سانتی‌گراد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


نوروزی با بیان اینکه افزایش دما در نتیجه افزایش گاز‌های گلخانه‌ای و در نتیجه تغییر اقلیم رخ داده است، افزود: افزایش دمای کمینه بدین معناست که صبح‌ها در سالجاری نسبت به سال‌های گذشته گرم‌تر شده است و این عامل ماندگاری هوای گرم را موجب می‌شود.

وی، گرم‌ترین ایستگاه استان در شبانه‌روز گذشته را آلونی و بازفت با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و ادامه داد: شهرکرد و بلداجی نیز با کمینه دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شدند.

برچسب ها: هوای گرم ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار