مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جسد یکی از ۲ مرد غرق شده در کانال‌های انتقال آب غرب اصفهان پیدا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:  تیم‌های امدادی از پنجشنبه گذشته تاکنون عملیات جستجو و غواصی را در هشت شهر در مسیر رودخانه زاینده رود انجام دادند و جسد یکی از غرق شدگان، ساعتی پیش در محدوده کانال جوزدان (از توابع نجف‌آباد) پیدا شد.

منصور شیشه‌فروش افزود: عملیات جستجو برای یافتن یکی دیگر از غرق شدگان ادامه دارد.

حادثه غرق شدن ۲ مرد جوان در کانال انتقال آب حوالی «فلاورجان» از توابع اصفهان پنجشنبه چهارم مرداد امسال به مدیریت بحران استان گزارش و تلاش تیم‌های امدادی، غواصی و نیرو‌های محلی برای یافتن آنها آغاز شد.

به گفته وی، خطر غرق‌شدگی در کانال‌های انتقال آب کشاورزی با وجود عمق کم آنها، اما به‌دلیل شیب تند و لغزندگی بسیار بالاست و با توجه به سردی آب، مخروطی بودن مسیر کانال‌ها، وفور اشیاء و گل و لای موجود در کف کانال‌ها و آشنا نبودن افراد به شنا، خطر غرق شدگی وجود دارد.

شیشه فروش اضافه کرد: به تازگی بیش از ۳۵۰ کیلومتر از کانال‌های انتقال آب اصفهان در فلاورجان، نکوآباد، خمینی شهر و برخوار به منظور تامین آب باغ‌ها به‌طور موقت آبگیری شده است و خطر غرق شدن در این کانال‌ها وجود دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی اشاره کرد و درباره خطر شنا کردن در کانال‌های آب، رودخانه‌ها و سد‌ها هشدار داد.

 سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان نیز گفت: کانال‌های انتقال آب دارای دریچه‌های تقسیم آب متعددی است که در برخی قسمت‌ها وجود سیفون ها، عمق آن را بیشتر کرده است.

 سرآتشیار محمد شریعتی افزود:  هنوز علت دقیق غرق شدن این ۲ مرد حدود ۳۰ و ۳۷ ساله مشخص نیست و احتمال می‌رود به قصد شنا و آب تنی وارد کانال انتقال آب شده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.