معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به تقاضای بالا برای سفر به عتبات عالیات، افزایش قیمت ناوگان حمل و نقل باید کنترل شود.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در جلسه بررسی خدمات حمل و نقل و تردد ویژه زائران و مواکب اربعین حسینی (ع) گفت: در تعیین هزینه‌های تردد اربعین حسینی (ع) از استان، وضعیت اقتصادی زائران لحاظ شود. 

او با اشاره به آمادگی زائران برای پرداخت هزینه‌های سفر، از متولیان امر خواست تا در تعیین قیمت ها، وضعیت اقتصادی زائران را نیز در نظر بگیرند و افزود: با توجه به تقاضای بالای سفر به عتبات عالیات، ممکن است برخی ناوگان‌ها اقدام به افزایش قیمت‌ها کنند که این امر باید با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر کنترل شود. 

عباس زاده اظهار کرد: طی دو سال گذشته برنامه ریزی‌های مجموعه حمل و نقل جاده‌ای استان، در اعزام زائرین اربعین خوب بوده و مشکل خاصی برای اعزام مسافرین نداشتیم.


بیشتر بخوانید


 معاون استاندار بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان و سازمان‌ها تأکید کرد و ادامه داد: کمیته کنترل و نظارت بر اتوبوس‌های اعزامی تعیین تا بر مجموعه حمل و نقل مسافربری و کاروان بر‌ها نظارت شود.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه گفت: نرخ‌های حمل و نقل با توجه به نظرات اصناف و پس از جلسات متعدد تعیین شده است. 

او افزود: هر گونه قرارداد خارج از نرخ مصوب، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

جلال زاده با اشاره به اینکه برای تکمیل ظرفیت لازم، از رانندگان بازنشسته و کامیونی نیز استفاده خواهد شد، عنوان کرد: کاروان‌های اربعین موظف شوند تا قرارداد‌های خود را به صورت رفت و برگشت و تنها با انجمن‌های مسافربری منعقد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.