شهردار منطقه چهار تبریز از تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال برای عملیات اجرایی باغ موزه ستارخان واقع در محله دوه چی این شهر خبر داد.

 مقدم‌زاده با بیان اینکه اجرای عملیات خاکبرداری محوطه باغ موزه ستارخان از چند روز قبل آغاز شده است گفت: قرار است محوطه باغ موزه ستارخان به مساحت ۲ هزار مترمربع و با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد ریال به همت شهرداری منطقه ۴ اجرایی شود.

وی یادآور شد: پیش از این و در ماه‌های گذشته برای حفظ و هویت افزایی خانه‌های تاریخی تبریز در این محدوده تعداد هشت ملک خصوصی برای ساخت این طرح تملک و آزادسازی شد.

مقدم زاده باغ موزه ستارخان را یک طرح مهم عمرانی تبریز عنوان کرد که با پیگیری شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر عملیاتی شده و در دوره مدیریت جاری شهر قابل بهره برداری خواهد بود.

وی مزیت گردشگری خانه ستارخان و باغ موزه را بسیار مهم خواند و ادامه داد: بدون تردید پس از افتتاح این طرح مهم شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در باغ موزه ستارخان خواهیم بود که برای اقتصاد منطقه می‌تواند موثر باشد.

مقدم زاده با اشاره به اینکه طرح فاخر باغ موزه خانه تاریخی ستارخان با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده است گفت: این پروژه با محوطه سازی و طراحی باغ ایرانی ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.