رئیس انجمن آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر باعث شده تا این استان به قطب صنعت آزمایشگاهی کشور تبدیل شود.

سیدحسین رضوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد:این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی با اشتغال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم که بیشتر نیرو‌های متخصص بومی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بوشهر هستند انجام شده است.

وی افزود: در گذشته تمام نیاز‌های آزمایشگاهی فعالان اقتصادی در خارج از استان تامین می‌شد، اما با ایجاد زیر ساخت‌های آزمایشگاهی و ارائه خدماتی نظیر ارزیابی و انطباق کالا‌های وارداتی، صادراتی و تولیدی، بازرسی فنی، نمونه‌برداری و تعیین ماهیت در گمرکات بوشهر، سایر استان‌ها کشور نیز از این خدمات بهره می‌برند.

رئیس انجمن آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: وجود شرکت‌های آزمایشگاهی استاندارد به‌عنوان وجه تمایز با دیگر استان‌ها به‌عنوان یک ویژگی مورد توجه بازرگانان کشور واقع شده و باعث رونق هر چه بیشتر بنادر و گمرکات این استان شده است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه‌های استان با استفاده از تجهیزات پیشرفته توانسته‌اند ظرفیت خوبی در رونق اقتصاد و تجارت استان ایجاد کنند و با کاهش زمان ارائه خدمات از ۱۱ به ۶ روز بازرگانان کشور تمایل بیشتری نسبت به استفاده از این ظرفیت استان بوشهر دارند.

رضوی یادآور شد: با حمایت‌های اتاق بازرگانی بوشهر نخستین تشکل آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در استان بوشهر راه‌اندازی شد که با گذشت زمان و ایجاد زیرساخت‌های لازم شاهد پیدایش صنعتی جدید در استان هستیم.

نایب رئیس انجمن آزمایشگاه‌های ایران از صاحبان صنایع، بازرگانان، تولیدکنندگان، محققان و پژوهشگران به ویژه در حوزه صنایع نفت و گاز خواست از این ظرفیت استفاده کنند.

وی از مسئولان استانی نیز خواست با وضع قانون و پیگیری مستمر برای حمایت از این بخش و بکارگیری هرچه بیشتر متخصصان استان شرایطی فراهم شود که شاهد بی‌مهری به این حوزه و استفاده از خدمات دیگر استان‌ها در شرایط مشابه نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.