رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت برنج در مازندران با ۱۰ درصد افزایش همراه خواهد بود.

مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش ۱۰ درصدی تولید برنج در استان خبر داد و گفت: امسال شاهد برداشت زودهنگام این محصول نیز بودیم.

او افزود: این افزایش تولید به همت شالیکاران پرتلاش استان، اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری و عملکرد محصولات کشاورزی، توازن در عرضه کود‌های پایه، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های گیاهی و همچنین شرایط مساعد جوی رقم خورده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز برداشت برنج ۱۰ روز زودتر از موعد در استان، گفت: این موضوع نشان‌دهنده مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق شالیکاران در مراحل کاشت، داشت و برداشت است.

او با بیان اینکه امسال ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی استان به کشت برنج اختصاص یافته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح کشت، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشت شود که این میزان برداشت با ۱۰ درصد افزایش همراه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به نقش مهم برنج در اقتصاد و امنیت غذایی کشور، گفت: حمایت از شالیکاران و رفع موانع تولید این محصول راهبردی، در دستور کار این سازمان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جناب رییس حقایق را بیان نماید واقعا چقدر کود به کشاورزان دادید چقدر کشاورزان در بازار آزاد خریداری نمودید چقدر هزینه کشاورزی امثال افزایش داشته چقدر از زمین کشاورزی بعلت با صرفه نبودند توسط کشاورزان به فروش رفته با وجود دلان و نفوذ در جهاد و دادگاه درجه یک تغییر کاربردی. غیر مجاز قرار گرفته و دادگاه حکم برایت صادر نموده حالا یک فرد بومی و کشاورز برای ساخت یک واحد پدرش را در می آورند بنظرم مبارزه نفوذ رانت بیشتر یک شعار میباشد
آخرین اخبار