مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اجرا و نصب ۸۰ کیلومتر حفاظ بتنی نیوجرسی در راههای استان در ۲ سال گذشته خبر داد.

مهرداد آهکی گفت: به منظور ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان همدان به ویژه راههای دوخطه چسبیده به هم و گردنه ها، از سال گذشته عملیات نصب نیوجرسی توسط ۵ اکیپ پیمانی و ۱ اکیپ امانی در راههای استان آغاز شده است.

او تصریح کرد: هم اکنون اجرای عملیات نصب نیوجرسی در محورهای: نهاوند-کنگاور،گنجنامه-تویسرکان، همدان-ملایر،تویسرکان-کنگاور و فامنین-ساوه در حال اجرا است و با پیگیری های انجام شده بزودی عملیات نصب نیوجرسی در محور رزن-آوج نیز آغاز خواهد شد.

آهکی تأکید کرد: در راستای افزایش ایمنی راههای شریانی،اصلی،فرعی و روستایی استان علاوه بر نصب نیوجرسی در راههای دوخطه چسبیده به هم، در نقاط پرتگاهی و قوس های تند نیز به شکل مقطعی حفاظ بتنی اجرا و نصب می شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان تصریح کرد: نصب جداکننده های میانی در راههای دوخطه چسبیده به هم نقش بسزایی در پیشگیری و کاهش تصادفات جاده ای دارد به گونه ای که طبق اعلام پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی در گردنه های اسدآباد و زاغه ملایر آمار تصادفات رخ به رخ و تلفات جاده ای به صفر رسیده است.

او گفت: در برخی از مقاطع استان همزمان با نصب نیوجرسی عملیات ساماندهی و نصب سیستم های روشنایی نیز در دست اقدام بوده و از پارسال تاکنون افزون بر ۳۰ کیلومتر سیستم روشنایی در راههای همدان نصب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.