مردی که متهم است ۹ سال پیش یک دستفروش را به قتل رسانده در دادگاه کیفری یک استان تهران خودش را بی‌گناه دانست و مدعی شد دوستش مرتکب قتل شده است.

سال ۱۳۹۴ گزارش درگیری خونین با سلاح گرم به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد. پس از آن مأموران به محل درگیری که در حوالی مترو مصلی بود رفتند و بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد درگیری میان چند دستفروش رخ داده و در جریان آن مرد جوانی به نام شهرام با شلیک گلوله مجروح شده است.

در ادامه شهرام به بیمارستان منتقل شد، اما ساعتی بعد به علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید تسلیم مرگ شد. با شروع تحقیقات مشخص شد مقتول پس از درگیری با یک دستفروش دیگر با شلیک گلوله به قتل رسیده است بنابراین متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی‌ها به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: چند ماهی است که در حوالی مترو دستفروشی می‌کنم تا اینکه دو هفته قبل از حادثه مقتول در نزدیکی بساط من آمد، بساط دستفروشی‌اش را پهن کرد. از شهرام خواستم تا بساطش را جمع کند و به محل دیگری برود، اما او توجهی به تذکرم نکرد چند روزی سر این موضوع با هم درگیر بودیم و حتی دست به یقه هم شدیم تا اینکه احساس کردم باید او را بترسانم تا از آنجا برود. شب قبل از درگیری به دوستم مهران زنگ زدم و ماجرا را برایش تعریف کردم و او هم به من گفت فردا به محل کارت می‌آیم و شهرام را ادب می‌کنیم.

وی افزود: روز حادثه مهران با یک اسلحه به سراغم آمد و از آنجایی که می‌خواستم شهرام را بترسانم اسلحه مهران را گرفتم و چند تیر هوایی شلیک کردم، اما مهران بلافاصله کلتش را از من گرفت و به شهرام شلیک کرد و بعد هم متواری شد. از آن لحظه به بعد هم هیچ خبری از او ندارم.

پس از اظهارات متهم مأموران تلاش کردند تا مهران را دستگیر کنند، اما ردی از او به دست نیامد و شواهد نشان می‌داد وی همزمان با شلیک مرگبار به مکان نامعلومی گریخته است.
 
دستگیری متهم فراری بعد از ۹ سال

در حالی که ۹ سال از این جنایت گذشته بود سرانجام مأموران موفق شدند مهران را در حاشیه تهران شناسایی کنند و او که فکر می‌کرد پلیس در تعقیب او نیست، بازداشت شد.

وی در بازجویی‌ها گفت: محمود خودش از من خواست برای ترساندن و ادب کردن مقتول به آنجا بروم من هم برای اینکه دست خالی نباشم اسلحه کلتم را برداشتم و به آنجا رفتم. وقتی درگیری بین محمود و شهرام شروع شد محمود اسلحه را از من گرفت و به شهرام شلیک کرد، اما من دخالتی نکردم و فقط وقتی دیدم او به قربانی شلیک کرده و ممکن است به خاطر اسلحه پای من به این پرونده کشیده شود اسلحه را گرفتم و متواری شدم. با اظهارات ضد و نقیض دو متهم برایشان کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه مشخص شد مهران از زندان به دادگاه اعزام نشده است. پس از آن اولیای دم به جایگاه رفتند و برای عامل قتل درخواست قصاص کردند.

سپس محمود به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش در مراحل بازجویی عنوان کرد که بی‌گناه است و مهران عامل قتل بوده است.

وی در ادامه گفت: من بار‌ها گفته‌ام که فقط برای ترساندن شهرام از دوستم کمک خواستم، اما اصلاً به او نگفته بودم که مسلح بیاید و او را بکشد.

روز حادثه آنقدر عصبانی و ناراحت بودم که وقتی دیدم مهران با کلت آمده آن را گرفتم و چند تیر هوایی شلیک کردم. اما مهران اسلحه را گرفت و کار شهرام را تمام کرد.

بعد از اظهارات محمود، قضات ادامه جلسه را به خاطر حضور نداشتن مهران به روز دیگری موکول کردند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب ها: قتل ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار