انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل با ظرفیت ۱۵۰ نفر احداث می‌شود.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید را به ارزش ۳۰۰ میلیون افغانی در میدان هوایی کابل گذاشت.

به گفته سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی، این انتظارگاه شامل سه طبقه بوده و کار آن تا ۱۸ ماه آینده تکمیل می‌شود.

حمیدالله آخندزاده سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در مراسم گشایش کار این انتظارگاه گفته است که این وزارت تلاش دارد تا یک سیستم حمل‌ونقل با معیارهای جهانی را به هدف رشد اقتصادی در کشور ایجاد کند.

آخندزاده گفت: «وزارت ترانسپورت در سال ۱۴۰۳ خورشیدی در بخش ترانسپورت و هوانوردی در مجموع طرح ۴۳ پروژه زیربنایی بزرگ را ایجاد کرده که در بخش تدارکاتی قرار دارد که از این میان، پنج پروژه در بخش هوانوردی است که ارزش مجموعی آن ۵۳۰ میلیون افغانی است.»

آخندزاده در بخشی دیگر از سخنان اش، ارزش پروژه ساخت‌وساز انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل را بیش از ۳۰۰ میلیون افغانی عنوان کرده و ‌افزوده است که این انتظارگاه ظرفیت ۱۵۰ نفر را دارا خواهد بود.

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی افزود: «ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیون افغانی است که در ۱۸ ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.»

با اين حال مسئولان شركت قراردادی با تاکید بر کیفیت کار در این انتظارگاه، از تکیمل شدن این پروژه در وقت تعیین شده اطمینان داده‌اند.

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی هم‌چنان ‌افزوده است که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ خورشیدی، قرارداد بیش از سی پروژه مشارکتی با سکتور خصوصی را با سرمایه بیش از دو اعشاریه پنج میلیارد افغانی به امضا رسانیده‌اند که شامل ساخت‌وساز ترمينال ها، انتظارگاه‌ها و تأسیسات هوایی می‌باشند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.