وزارت دفاع روسیه از سرنگونی ۲۸ هزار پهپاد اوکراینی از آغاز درگیری نظامی با این کشور و طی تقریبا ۲.۵ سال گذشته خبر داد.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین (از پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون)، ۶۳۰ فروند هواپیما، ۲۷۸ فروند بالگرد، ۲۸ هزار و ۴۶۴ هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) طرف مقابل را سرنگون کرده است.

همچنین بر اساس این گزارش و آمار رسمی وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ اوکراین تاکنون همچنین ۵۵۶ سامانه ضد موشکی هوایی، ۱۶ هزار و ۶۸۴ دستگاه تانک و سایر ماشین آلات جنگی، یک هزار و ۳۹۰ سامانه پرتاب موشک، ۱۲ هزار و ۴۱۶ توپخانه سلاح و خمپاره و ۲۴ هزار و ۸۶ خودرو ویژه نظامی توسط ارتش روسیه در اوکراین منهدم شده است.

این گزارش می‌افزاید تنها در یک هفته گذشته، سامانه پدافندی هوایی روسیه موفق شده ۶۲۳ فروند پهپاد و یک بالگرد می-۸ و ده‌ها موشک ساخت آمریکا را سرنگون و منهدم سازد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

همچنین از آغاز جنگ اوکراین تاکنون (طی سی ماه گذشته)، کشور‌های غربی هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال و این کشور را به مقصد سنگین‌ترین تحریم‌ها در جهان تبدیل کرده اند. هدف اصلی تحریم‌های بین المللی که همه چیز را از افراد تا صنایع مهم در اقتصاد این کشور در برمی گیرد، منزوی کردن مسکو و مشتریان روسیه بوده است.

برچسب ها: اوکراین ، روسیه ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار