کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، دامداران نسبت به تامین آب و تنظیم جیره غذایی دام‌ها اقدام کنند.

سمانه غلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان در انجام عملیات کشاورزی در باغات و مزارع هنگام وزش باد احتیاط کنند.

به  گفته او، باغداران جهت جلوگیری از خوابیدگی محصولات زراعی و ریشه کن شدن درختان آسیب پذیر از انجام آبیاری خودداری کنند.

غلامی با تاکید بر کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه و سایر سازه های موقت افزود:باغداران تنظیم دور آبیاری باغات و مزارع جهت کاهش تنش آبی و انجام آبیاری در ساعات خنک روز را در دستور کار قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی ادامه داد: دامداران نسبت به تامین آب کافی و تنظیم جیره غذایی دام و طیور، استفاده از مه پاش و انتقال دام سنگین به زیر سایه بان اقدام کنند. همچنین از چرای دام در ارتفاعات به سبب خیزش گرد و خاک اجتناب کنند.

او  گفت: پرورش دهندگان تنظیم ارتفاع آب، جیره غذایی و هوادهی استخرهای پرورش آبزیان را در دستور کار قرار دهند.

براساس نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا در استان‌های اردبیل، گیلان، برخی مناطق مازندران، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه آینده با شکل‌گیری جریانات شمالی روی دریای خزر در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ قزوین، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رگبار، رعدوبرق، وزش باد و کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار