مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بر اساس قانون و ابلاغیه‌های وزارتی مدرسه‌های دولتی استان حق دریافت پول از والدین را ندارند.

علی موحدی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از وظایف مهم مدیران مدرسه‌ها و راهبرد اساسی اداره‌کل آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مدزسه‌های دولتی استان بوشهر حق دریافت هیچ هزینه‌ای از والدین را ندارند، گفت: بر اساس قانون و ابلاغیه‌های وزارتی و تأکیدات اداره‌کل آموزش و پرورش دریافت هرگونه وجه بابت ثبت‌نام در مدارس عادی دولتی غیرقانونی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر اینکه مدزسه‌های دولتی حق دریافت هیچ وجهی برای ثبت‌نام را ندارند، تصریح کرد: مدیران مدارس در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموز فقط حق دریافت مبلغ کتاب و بیمه دارند و نباید خلاف ضوابط و مقررات عمل شود.

موحدی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در مدزسه‌های شاهد، استعداد‌های درخشان و نمونه از طریق سامانه‌های ویژه این مدارس صورت می‌گیرد تصریح کرد: والدین و دانش‌آموزان می‌توانند هرگونه شکایتی که داشته باشند از طریق سامانه shekayat.medu.ir شکایت خود را ثبت کرده و یا به کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات شهرستان‌ها و مناطق مراجعه کنند.

وی از کسب رتبه اول کشوری در شاخص ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول توسط استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم عملکردی در بحث پروژه مهر سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به پایه اول است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: برای ثبت‌نام مدارس دولتی، اولیا دانش‌آموزان فقط باید هزینه کتاب‌های درسی و بیمه را پرداخت کنند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است.

موحدی گفت: شهروندان می‌توانند موارد تخلفات احتمالی در مدارس را به کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق گزارش داده و اطمینان داشته باشند که بدون تعارف با تخلفات احتمالی، برخورد قانونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا استان بوشهر با سنجش بالغ بر ۲۳ هزار و ۴۸ دانش آموز بدو ورود به پایه اول موفق به کسب رتبه اول کشوری در این شاخص ملی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.