حجت الاسلام ایزدی گفت: نماز عبادی و سیاسی جمعه برکات زیادی دارد و سبب حفظ جامعه از انحرافات می شود و همواره دشمن ازآن هراس دارد.

نمازجمعه بخش یزدان آباد به امامت حجت الاسلام محمد ایزدی امام جمعه موقت این بخش اقامه شد.

حجت الاسلام محمدایزدی امام جمعه موقت یزدان آباد ضمن دعوت همگان به تقوی الهی گفت: پنجم مرداد مصادف با سالروز اولین اقامه نمازجمعه بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی است.

وی افزود: از صدر اسلام تاکنون نمازجمعه اقامه شده که اولین آن درمدینه اقامه شده و این خواسته پروردگار است که در قرآن آمده است وقتی منادی صدا می زند هرکاری دارید رهاکنید و به سوی نمازجمعه بشتابید.

ایزدی تصریح کرد: این یک نماز عبادی و سیاسی است که برکات زیادی دارد و سبب کنار رفتن انحرافات می شود، دشمن ازآن هراس دارد. 

وی گفت: در این روز باید تجارت را رهاکرد و از سود آن گذشت؛ چرا که خیر شما در نمازجمعه است.

حجت الاسلام ایزدی بیان داشت: کسی روز جمعه در نمازجمعه شرکت کند، بهشت بر او واجب می شود و خدای متعال لذتش را از کسی که سه جمعه متوالی نمازجمعه را ترک کند، خواهدگرفت.

وی افزود: در ایران از زمان شاهان صفوی در سال۹۹۵ در اصفهان اولین نمازجمعه اقامه شده است و در زمان پهلوی ازرونق افتاده و در دوران انقلاب اسلامی مجدداً احیاشده که این فریضه عبادی سیاسی در۹۵۰ جای کشور اقامه می‌شود در استان کرمان نیز در ۵۰ نقطه و در بخش یزدان آباد از سال ۷۶ به امامت جحت الاسلام حسینی اقامه می‌شود.

امام جمعه موقت یزدان آباد بااشاره به روزانتقال خون وتوصیه به اهدا خون گفت: اهدای خون فواید مادی ومعنوی زیادی دارد و هر سال ۴ دفعه باید خون داد که خون اهدایی از طریق سازمان انتقال خون صرف امور درمانی می‌شود.

وی بااشاره به سالروزشهادت امام سجاد که شاهد روز عاشورا بودند ودرماجرای کوفه و شام به همراه حضرت زینب (س) افشاگری کردند، تصریح کرد: از این امام ۱۴ فرزند و کتاب مقدس صحیفه سجادیه (که ازآن با عنوان برادر قرآن یاد می‌شود، برجای مانده است و ماجرایی مختار نیز در این زمان رخ داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار