عضو شورای ملی زعفران گفت: خرید توافقی زعفران مُسکن مقطعی تنظیم بازار است و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآورده‌های جانبی راهکار اساسی است.

علی حسینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همه ساله در ایام محرم و ماه رمضان به سبب پیک مصرف، تقاضا به بالاترین حد خود می رسد که همین امر‌منجر به نوسان قیمت در بازار می شود.

او قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته را ۶۵ میلیون تومان و زعفران نگین ۹۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: گردانندگان فعلی بازار کشاورزان نیستند و تنها افرادی هستند که با پول هایی که از سایر کانال ها تامین کردند، در بازار زعفران فعالیت می کنند که این آفتی است که دستگاه های نظارتی باید بر این موضوع نظارت کنند.

حسینی ادامه داد: با توجه به بارش های نسبتا مناسب نسبت به سال قبل پیش بینی می شود که تولید زعفران ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یابد که توسعه صادرات نیازمند رفع موانع صادراتی است.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه نیازی به خرید توافقی زعفران نداریم، گفت: خرید توافقی زعفران مُسکن مقطعی است، اما چاره کار نیست و راه حلی اصلی آن است که با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآورده های جانبی، دغدغه فروش تولیدکنندگان را رفع کنیم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار