امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی گفت: پدافند هوایی چشم و گوش بیدار عملیات مرصاد و سدی محکم در برابر توطئه‌های دشمن بود.

امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش در مراسم گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد با اشاره به نقش مهم پدافند هوایی در این عملیات اظهار کرد: عملکرد درخشان نیروی پدافند هوایی ارتش در عملیات مرصاد، یکی از عوامل مهم پیروزی رزمندگان اسلام بود که با هوشیاری و آمادگی کامل، نقش بسزایی در شناسایی و انهدام هواپیما‌های دشمن ایفا کردند.

وی افزود: اتحاد و همدلی کامل بین کارکنان پدافند هوایی، یکی دیگر از عوامل مهم و موفقیت عملیات غرور آفرین مرصاد بود.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی به عنوان یکی از بازو‌های قدرتمند نیرو‌های مسلح، نقش محوری و حیاتی در حفظ امنیت و اقتدار کشور دارد، تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و کارکنان متخصص داخلی، همواره آماده است تا از آسمان کشور، در برابر کوچک‌ترین تهدیدی محافظت نماید.

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی عملیات مرصاد را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی دانست و بیان کرد: مهمترین دستاورد عملیات مرصاد، نابودی بخش عمده‌ای از نیرو‌های گروهک منافقین بود که با حمایت‌های همه جانبه، قصد نفوذ به خاک ایران و ایجاد نا امنی را داشتند که شهید صیاد شیرازی نقش بی‌بدیلی را در این عملیات و شکست گروهک منافقین ایفا کرد.

وی افزود: دلاوری و اخلاص این شهید، عامل مهمی در هدایت نیرو‌های ارتش و شکست منافقین در عملیات مرصاد بود و مردم ایران هیچ گاه صیاد و نقش آفرینی ارتش در مرصاد را از خاطر نخواهند برد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) در پایان گفت: این عملیات ضربه مهلکی به روحیه منافقین و حامیان خارجی آنها وارد و ثابت کرد که هرگونه توطئه علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران، تحت هر شرایطی، توانایی دفاع از خود را دارد و هیچ قدرتی نمی‌تواند به خاک ایران تجاوز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار