سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری از بهره مندی اهالی ۴۹۰ روستا از اینترنت ملی خبر داد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست دولت در خصوص اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات گفت: با اقدامات انجام شده از ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان در حال حاضر ۴۹۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

بهنام امانی افزود: براساس آمار‌های موجود درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار متصل به شبکه ملی اطلاعات از ۶۴ به ۹۲.۷ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از این تعداد روستای بالای ۲۰ خانوار ۲۰۸ روستا باید در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شد که تاکنون ۱۲۳ روستا به این زیرساخت متصل و مابقی ۸۵ روستای دیگر نیز تا پایان سال متصل می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای ارتباط روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات گفت: از این میزان اعتبار هزینه شده یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال بابت احداث ۲۱ سایت و ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بابت ارتقای ۷۴ سایت هزینه شده است.

وی توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی پایدار در مناطق محروم و روستایی برای ارائه حداقل چهار خدمت اصلی شامل سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی از جمله مزایای توسعه شبکه ملی اطلاعات به شمار می‌رود.

امانی رشد انواع خدمات بومی و داخلی در بستر فضای مجازی، برنامه‌ریزی در راستای تحقق خودکفایی در تولید تجهیزات مورد نیاز شبکه ثابت، افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات به مردم، خودکفایی در تولید تجهیزات و سامانه‌های امنیتی مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات، امکان دسترسی مردم به انواع خدمات الکترونیکی و کاهش شکاف دیجیتالی، سهولت کسب و کار، خرده فروشی الکترونیکی، دسترسی خانوار‌های به اینترنت سیار با سرعت بالا و کاهش مراجعه‌های مردمی به دستگاه‌های اجرایی را از مزایای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد. سهمی از اقتصاد دیجیتال ایجاد می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح توسعه فیبرنوری در شهر‌ها با عنوان فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها مطرح است، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این طرح در ۴۳ شهر استان در دست پیگیری است.

امانی اظهار داشت: در زمان حاضر طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر سفیددشت به طور کامل اجرا و در شهر آلونی به پایان رسیده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرکرد به حدود ۱۵۰ کیلومتر حفاری نیاز دارد، افزود: با اقدامات انجام شده پیش بینی می‌شود تا هفته دولت پیش رو این طرح در شهر شهرکرد به بهره‌برداری برسد.

امانی یادآور شد: همچنین مابقی شهر‌های چهارمحال و بختیاری نیز در مراحل انعقاد قرارداد، طراحی و انتخاب پیمانکار قرار دارند که از سوی ۲ اپراتور آسیاتک و مخابرات در حال پیگیری و اجرا است.

به گفته وی، تجهیز روستا‌ها به فیبر نوری سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در خصوص تجهیز روستا‌ها به فیبر نوری و تغییر ارتباطات روستایی گفت: این طرح در روستا‌ها در ۲ فاز شامل فاز نخست ۴۰۸ کیلومتر و در فاز دوم ۸۸۵ کیلومتر به مخابرات ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: تاکنون از فاز نخست ۳۵۵ کیلومتر و از فاز دوم ۵۰ کیلومتر در مسیر‌های ارتباطی روستا‌ها اجرا شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای توسعه اشتغال‌زایی و حمایت از فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تسهیلاتی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند در سامانه توان آفرین ثبت نام کنند.

امانی یادآور شد: تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به ۶ نفر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مصوبه به مبلغ ۴۹۹.۵ میلیارد ریال که برای پرداخت به بانک ابلاغ شده است.

برچسب ها: اینترنت ملی ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.