مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۰ هکتار از مزارع گندم روستای چهارراه و سادات‌آباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم دچار حریق شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بخشی از مزارع گندم روستای چهارراه و سادات‌آباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم دچار حریق شد. 
منصور شیشه فروش افزود: پس از ۳ ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری نیرو‌های مردمی، آتش‌نشانی، بخشداری، دهیاری حریق مهار شد.


او  گفت: در اثر این حادثه ۱۰ هکتار از مزارع گندم در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: علت حادثه افزایش دما و عوامل انسانی ارزیابی شد که به علت وزش تندباد حریق گسترش یافت.

او  عنوان کرد: باتوجه‌به افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما و افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما و به‌منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطا‌های انسانی تأکید می‌شود گردشگران مسافران، کشاورزان، مرتع‌داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن‌کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رهاکردن ته‌سیگار و کبریت و اشیای صیقلی و بطری‌های آب‌معدنی و کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.


شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران از آتش‌زدن بقایای گیاهان در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد را سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسوولان محلی اطلاع‌رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار