پس از اینکه تولید نفت خام روسیه از سهمیه‌های تعیین شده توسط ائتلاف اوپک پلاس فراتر رفت، نواک تایید کرد که روسیه این مازاد را جبران خواهد کرد.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که این کشور بیش از سهمیه‌های تولید نفت خام تعیین شده توسط شرکای اوپک پلاس را جبران می‌کند و توضیح داد که هیچ اختلاف نظری با این گروه در این موضوع وجود ندارد.

براساس گزارش المیادین، تولید نفت خام روسیه در ماه ژوئن از سهمیه‌های تعیین شده توسط گروه اوپک پلاس فراتر رفت، اما وزارت انرژی روسیه روز چهارشنبه متعهد شد به سطح تولید مورد نیاز در ماه جولای پایبند باشد. نواک اظهار داشت که تولید مازاد یک موضوع ثانویه است و روسیه با شرکای خود در گروه در تماس دائمی است.

در همین راستا اوپک پلاس دیروز چهارشنبه برنامه‌های نهایی خود را برای روسیه، عراق و قزاقستان برای جبران مازاد تولید نفت خود در نیمه اول سال اعلام کرد، در گامی که این گروه انتظار دارد به طور متوسط ​​۱۵۰۰۰۰ بشکه در هر روز از بازار‌های جهانی تا سپتامبر ۲۰۲۵ کاهش یابد.

اوپک پلاس در حال حاضر تولید خود را در مجموع ۵.۸۶ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد که تقریباً ۵.۷ درصد تقاضای جهانی است. در آخرین نشست خود در ژوئن، علاوه بر کاهش ۲.۲ میلیون بشکه در روز توسط هشت عضو برای یک دوره سه ماهه تا سپتامبر ۲۰۲۴، این گروه با تمدید کاهش ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز به مدت یک سال تا پایان سال ۲۰۲۵ موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار