رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دو مورد از ۴ محصول معرفی شده دافع حشرات برای پشه آئدس توسط سازمان جهانی بهداشت، در کشور تولید می‌شود و در داروخانه‌ها موجود است.

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت ۴ محصول به‌عنوان دافع حشرات را برای پشه آئدس یا همان عامل بیماری تب دنگی معرفی کرده است تا کشور‌های دنیا آن را تامین و در دسترس مردم قرار دهند.

وی افزود: فراورده‌های دافع حشره آئدس یا همان عامل بیماری تب دنگی با نام دیت و 3535 IR شناخته می‌شود که اشکال مختلفی از قبیل لوسیون، کرم، قلم و اسپری دارد که نه‌تنها برای دفع این حشره بلکه برای دفع سایر حشرات از جمله مگس، کنه، ساس و... نیز مطرح مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تفاوت فرآورده‌های دفع حشرات در ماندگاری آن است، گفت: دوام این محصولات با یکدیگر متفاوت است و بر اساس درصدی که دارند، می‌توانند ماندگاری متفاوتی داشته باشند، همچنین درصورتی‌که درصد هر یک از این محصولات از حدی بالاتر رود باعث ایجاد حساسیت پوستی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود که قبل از مصرف حتماً برچسب روی فرآورده‌ها بادقت مطالعه و یا با داروساز مستقر در داروخانه در مورد نحوه استفاده از این محصولات مشورت شود.

به گفته محمدی بر اساس تمهیدات اندیشیده شده و با همکاری تولیدکنندگان، دو محصول دفع پشه آئدس با تیراژ بسیار بالا تولید و به بازار عرضه می‌شود تا مشکلی در تهیه آن وجود نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار