با توجه به نقل و انتقالات تابستان امسال، انتظار می‌رود که شاهد برگزاری یکی از جذاب‌ترین فصول تاریخ لیگ برتر ایران باشیم.

بالاخره لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جدید قرعه‌کشی شد و از توپ لیگ به نام «دربی استار» هم رونمایی شد. قرعه لیگ به این دلیل مهم است که تیم‌ها ترجیح می‌دهند در شروع بازی‌ها، رقبای آسان داشته باشند تا وقتی هنوز تیمشان جا نیفتاده به دردسر نیفتند.

از طرفی اگر قرعه‌کشی داشته باشند به‌نحوی که تعداد بازی‌های میزبان و مهمان‌شان تعادل خوبی داشته باشد، تیم‌شان فرسوده نمی‌شود. در نهایت هم این‌که هفته‌های آخر، به‌خصوص هفته سی‌ام اگر میزبان باشند هم در نتیجه نهایی موثر است. چیزی که در پایان لیگ قبلی و سرنوشت قهرمانی شاهدش بودیم. اما برویم سراغ این‌که چرا لیگ امسال جذاب خواهد شد و شاهد مربع قهرمانی خواهیم بود؟
 
پرسپولیس| قهرمانی که تا حدی تقویت شد 
طی حدود ۹ سال اخیر پرسپولیس ۷ قهرمانی و دو نایب قهرمانی داشته؛ خیلی وقت‌ها هم کار قهرمانی‌اش به روز‌های آخر کشیده. تیمی که در لیگ قبل یک کامبک عجیب مقابل استقلال خوزستان داشت. قرمز‌ها امسال بیرانوند، ترابی، اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، نعمتی و... را از دست دادند، اما تا این‌جا به‌اندازه ستاره‌هایی که از دست داده‌اند بازیکن جدید جذب نکرده‌اند. با این همه پرسپولیس همیشه مدعی است.
 
استقلال| تیمی که امیدواریم جذاب بازی کند
استقلال نکونام در فصل قبل همه‌جوره نتیجه گرفت و حتی رکورد‌های نایب قهرمانان ادوار مختلف لیگ را زد؛ اما جذاب بازی نمی‌کرد. تیمی که تا دقایق پایانی از هفته پایانی شانس اول قهرمانی بود، امسال ستاره مهمی را از دست نداده و در کنارش با جذب چند بازیکن تقویت هم شده تا بتواند علاوه بر نتیجه گرفتن، فوتبال جذابی هم ارائه کند و شانس قهرمانی باشد.
 
سپاهان| تیمی که جوان شده
سپاهان در نقل و انتقالات لیگ امسال یک استراتژی جالب داشت؛ تا جایی که توانست بازیکنان جوان و خوب لیگ را جذب کرد؛ لیموچی، آقایی‌پور، حردانی، محبی و حزباوی بازیکنان بسیار جوان و توانمندی هستند که می‌توانند سال‌ها برای سپاهان بازی کنند. با این حساب امسال هم سپاهان را باید مدعی بدانیم.
 
تراکتور| تیمی که کهکشانی شده 
تراکتور نه تنها اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی را جذب کرده؛ بلکه با یک لشکر ستاره آماده فتح جام است. سال‌ها عادت کرده بودیم مثلث قهرمانی را بین پرسپولیس، استقلال و سپاهان ببینیم، اما امسال تراکتور با تقویت تیمش قطعاً یک مربع قهرمانی جذاب ایجاد کرده که باعث افزایش رقابت در لیگ می‌شود.
 
اما بقیه تیم‌ها؟ 
متاسفانه فاصله تیم‌ها در لیگ ما خیلی زیاد است؛ طوری که برخلاف این چهار تیم، بقیه تیم‌ها نه بازیکن خارجی باکیفیتی جذب کرده‌اند و نه ستاره داخلی مطرحی و برای همین هرچه از الان سرنوشت قهرمانی جذاب شده؛ فاصله بقیه تیم‌ها با این چهار تیم هم زیاد شده و نمی‌توان برای تیم‌های دیگر شانسی قائل بود. هرچند یک استثنا وجود دارد، ملوان که تیمی نظامی محسوب می‌شود با جذب بازیکنانی که سرباز هستند مثل امید نورافکن، میرزایی، جلالی و... کمی تقویت شده. اما تجربه نشان داده بازیکنانی که برای سربازی به یک تیم می‌روند انگیزه لازم برای درخشش را ندارند. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم سرنوشت این لیگ چه می‌شود؟ آیا VAR می‌رسد؟ چمن ورزشگاه‌ها آماده می‌شود؟ تیم‌ها در فرصت باقی مانده بیشتر تقویت می‌شوند و...

منبع: روزنامه خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.