دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بخش عمده‌ای از کشور‌های حاضر در المپیک نسبت به تغذیه و حمل و نقل در پاریس، اعتراض زیادی دارند.

سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در خصوص وضعیت میزبانی فرانسوی ها اظهار داشت: بخش عمده‌ای از کشور‌های حاضر در المپیک اعتراض زیادی به تغذیه و حمل و نقل پاریس دارند. مسیر ۳۰ دقیقه‌ای دهکده المپیک تا محل برگزاری رقابت‌های تیر و کمان را به خاطر وجود طرح ترافیک خاص این شهر، دوبرابر شد. این مسائل را در جلسات بیان کردیم و قرار است به همه مشکلات رسیدگی شود.

وی افزود: دست ورزشکاران و بچه‌ها را باز گذاشتیم تا بتوانند هرکجا که لازم بود از امکانات خصوصی و آزاد استفاده کنند. شرایط خوابگاهی همچون خوابگاه‌های ورزشی است و نزدیک به هتل است، اما نیازمندی‌ها را مهیا کردیم. در رشته قایقرانی برای قایق و پارو نیازمندی‌هایی داشتند که همین‌جا اجاره و تهیه کردیم. ۱۳ رشته حاضر را به ۳ تیم تقسیم‌بندی کردیم و هر کدام یک سرپرست دارد تا شرایط به درستی مدیریت شود.

هاشمی با اشاره به حضور ورزشکاران کاروان ایران در دهکده المپیک عنوان کرد: تا امروز میزبان ورزشکاران ایرانی در ۸ رشته هستیم. سامیار عبدلی نماینده شنا، حسن تفتیان و فرزانه فصیحی نماینده دوومیدانی، نماینده شمشیربازی، نمایندگان رشته‌های قایقرانی، ژیمناستیک و تیراندازی نیز از مدتی قبل حضور داشتند. محل اسکان تیراندازی با ما حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد و نماینده‌ای را برای مدیریت کار‌ها در آنجا مستقر کردیم و دائما در ارتباط هستیم. امکانات آنجا نیز از نظر حمل و نقل و تغذیه مشکل دارد، اما با این حال شرایط با همه کشور‌ها یکسان است. به جز صخره‌نوردی، تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری بقیه رشته‌ها حضور دارند و این عزیزان هم تا ۱۲ مرداد به ما ملحق خواهند شد.

وی ادامه داد: امروز از مسابقات تیر و کمان بازدید کردم. تیم شمشیربازی معطلی زیادی داشت و دلیل آن مبدا سفر بود. این تیم از ایران به پاریس نیامد و کمی اذیت شدند تا اطلاعات بررسی و اجازه ورود داده شود.

سرپرست کاروان المپیک ایران درباره مراسم رژه افتتاحیه بازی‌ها که فردا برگزار می‌شود، گفت: هشت رشته‌ای که حضور دارند در رژه افتتاحیه حضور خواهند داشت. الفتی به عنوان پرچمدار حاضر می‌شود و بلافاصله هم باید برگردد، زیرا فردای مراسم، مسابقه دارد. همه بچه‌های تیراندازی نمی‌توانند حضور پیدا کنند، زیرا محل اسکانشان دور است. شرایط رژه مشخص است و می‌توانیم ۱۶ ورزشکار داشته باشیم و از برخی مسئولین استفاده کنیم که نهایتا حدود ۳۴ نفر تعداد نفرات کاروان ایران در مراسم افتتاحیه است.

وی اضافه کرد: وضعیت روحی بچه‌ها خیلی خوب است و سعی می‌کنیم بیشتر با هم باشیم. در یک هفته گذشته نیز شرایط تمرین را برای همه بچه‌ها مهیا کردیم و حتی برخی که برای حضور در تمرین مشکل حمل و نقل داشتند را با ماشین‌های در اختیار خودمان رساندیم.

هاشمی درباره اسکان کشتی‌گیران ایران بیرون از محل اسکان بقیه ورزشکاران المپیکی نیز گفت: اسکان کشتی‌گیران خارج از دهکده المپیک نظر رئیس فدراسیون بود و قطعا کار درستی است. نکات مثبت و منفی درباره این تصمیم وجود دارد که بعضا کارشان را کمی سخت می‌کند، اما در بعضی شرایطی نیز کار برای آنها راحت‌تر خواهد شد.

وی همچنین درباره نتایج مورد انتظار از ورزشکاران ایران بیان داشت: تاکنون در خصوص نتایج هیچ نظری ندادیم، زیرا حضور بچه‌ها در المپیک با وجود شرایط سختی که داشتند خودش یک افتخار بزرگ است. با این حال امیدواریم نتیجه بچه‌های کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری خیلی خوب باشد. در صخره‌نوردی، تیراندازی، شمشیربازی و قایقرانی هم شرایط خوبی داریم و به نتیجه امیدواریم. اولویت این کاروان ورزشکاران و افراد فنی بودند تا روحیه بیشتری به بچه‌ها داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار