مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «لاله کبود» توسط گروه سینمایی هنر و تجربه با حضور سازندگان اثر در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهرشاد کارخانی کارگردان فیلم «لاله کبود» ضمن خوش آمد به مخاطبان و با اشاره به مسائلی و مشکلات مختلفی که فیلم در مرحله ساخت و پس از آن درگیرش بوده گفت: لاله کبود هفتمین کار من است و سعی کردم در همان تم اصلی کارهای پیشینم باشد. به خاطر شرایط روحی خودم و وضعیت فضاهای شهری که حال خوبی برایم باقی نگذاشته بود شخصیت‌های ضد قهرمان فیلم را به حاشیه شهر بردم. ۹۰ درصد سکانس‌های فیلم در حاشیه تهران است اما مشخص است که این حاشیه متعلق به شهر تهران است. این فیلم به مقدار زیادی در زمینه فرم و عکاسی با آثار دیگر من متفاوت است.

مهرشاد کارخانی ضمن تشکر از همه عوامل فیلم افزود: من واقعاً مدیون تک به تک عوامل کار هستم که برای بخش‌های مختلف فیلم زحمت کشیدند. زنده یاد مازیار شیخ محبوبی یکی از بهترین مدیران صدابرداری سینما بود، همینطور علی غرابی تهرانی که کارش را با دستیاری علی علویان آغاز کرد و از اولین فیلم من در زمینه دستیاری فعالیت می‌کرد تا به نقطه‌ای رسید که به صورت مستقل و به عنوان یک صدا گذار درجه یک به کارش ادامه می‌داد و کارش را بسیار خوب بلد بود و در لول یک مدیر صداگذاری حرفه ای در این فیلم با من همکاری داشت. بسیار متاثر هستم که امروز در کنار ما نیستند.

کارگردان فیلم «لاله کبود» زنده یاد سعید راد را یک ستاره بزرگ خیلی استثنایی خواند و افزود: فیلم‌های سعید راد در دوران سینمای موج نوی ایران تاثیر زیادی روی من  و هم نسلان من گذاشت  او ضد قهرمانی را بازی کرد که همواره در یادها خواهد ماند و من هم از آنجایی که به سینمای خیابانی و اجتماعی علاقه داشتم و این تم و سبک را می‌پسندیدم سعی کردم در فیلم‌هایم جای پای این ضد قهرمان‌ها را ادامه بدهم و در اینجا به این بهانه فیلم لاله کبود را به تمام ضد قهرمان‌های فیلم‌های موج نو سینمای ایران  تقدیم می‌کنم.

مهتاب نویدی  یکی از بازیگر فیلم لاله کبود پس از خوش آمدگویی به مخاطبان گفت: باید از آقای کارخانی تشکر کنم که خیلی برای این فیلم زحمت کشیدند. ما از مشکلاتی که ایشان در این سه سال  درگیرش بودند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مطلع هستیم و با آن غریب نیستیم. سخت بود که فیلم به اینجا برسد و از ایشان متشکرم که به من اعتماد کردند و نقش مهتاب را به من سپردند و امیدوارم که از فیلم خوشتان بیاید.

محسن غفاری دیگر  بازیگر فیلم لاله کبود پس از خوش آمد گویی به مخاطبان افزود: در این سه سال اتفاقات زیادی افتاد اما به هر حال امروز فرا رسید و فیلم تحت هر شرایط و با همه گرفتاری‌ها و سختی‌هایی که آقای کارخانی خودشان به تنهایی آنها را مدیریت کردند و به دوش کشیدند، آماده پخش شد. ما نیز امروز همراه شما فیلم را خواهیم دید و آمده‌ایم تا با تشویق‌هایمان خستگی‌های آقای کارخانی در این راه را جبران کنیم و امیدوارم که شما نیز از فیلم خوشتان بیاید.

اکران فیلم لاله کبود از چهارشنبه سوم امرداد در سینماهای گروه هنر و تجربه آغاز شده است.

منبع: فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار