دادستان زرند گفت : هر گونه، تهدید، اجبار و تحمیل نگهبانی به کشاورزان با هر بهانه‌ای که باشد جرم و متخلفین مجازات می‌شوند.

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند، با اعلام خبر اجرای طرح پیشگیری از وقوع سرقت پسته در شهرستان گفت: برابر مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم، همچنین با توجه به تجربه موفق سالیان گذشته، این طرح ابتکاری دستگاه قضایی زرند، برای حمایت از تولید، دسترنج کشاورزان و تقویت اقتصاد شهرستان با قدرت به مرحله اجرا در خواهد آمد.

دادستان زرند تصریح کرد: با تشکیل کارگروه‌های چهارگانه در دادسرای زرند، این طرح با تقسیم وظایف و همکاری فرابخشی مدیریت و به صورت مرحله‌ای از طریق تعامل با ضابطین عام و خاص دادگستری اجرایی می‌شود، هر چند که در نهایت اجرای موفقیت آمیز طرح، همکاری همه جانبه کشاورزان را نیز طلب می‌کند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند افزود: در اولین مرحله، ساماندهی نگهبانان پسته در دستور کار قرار دارد و این افراد بر اساس صلاحیت اخلاقی و توانمندی و با اخذ مجوزات لازم بکارگیری می‌شوند و با هر گونه تخطی از قانون و مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم، برخورد قاطع بعمل خواهد آمد.

وی افزود: بر اساس مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان، عدم سو پیشینه، رعایت نرخ نامه مصوب و دریافت حق الزحمه بر اساس آن، عدم‌استفاده از سلاح سرد و گرم در زمان نگهبانی، استفاده از لباس متحدالشکل و نیز اخذ کارت نگهبانی از جمله شرایطی است که نگهبانان بایستی برای فعالیت در این شغل، بایستی رعایت شود.

مدعی العموم زرند در پایان گفت: مطابق گزارشات واصله به دادسرای زرند، در حال حاضر برخی از افراد با بهره گیری از تهدید و زور قصد تحمیل خود و یا دیگران را برای نگهبانی از باغات پسته دارند، اما افراد مذکور باید بدانند، این عمل به هر وسیله و طریقی که باشد جرم بوده و دستگاه قضایی برای مقابله قاطع با آن، تردید نخواهد کرد و بدیهی است که با هر گونه ارعاب، آزار و اذیت کشاورزان، با قاطعیت برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.