مدیر امور آبفای شهرستان ابرکوه گفت: به منظور نظارت بر مصرف آب شرب و جلوگیری از هدر رفت آن، گشت آب در این شهرستان شروع به کار کرد.

عظیمی مدیر امور آبفای شهرستان ابرکوه گفت: مأموران گشت آب با گشت‌زنی در سطح مناطق پرمصرف و دارای تنش، موارد استفاده غیرمعمول از آب شرب را یادآوری و تذکر می‌دهند و در سایر مناطق شهر و روستا‌های شهرستان نیز بنا بر گزارش‌های مردمی مبنی بر عدم رعایت الگوی صحیح مصرف آب، مأموران گشت آب در محل مورد نظر حاضر شده و به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

او برخورد با انشعابات غیرمجاز به خصوص در خانه باغ‌ها و روستا‌های ییلاقی، گشت‌زنی در سطح شهر و تذکر نسبت به موارد هدررفت آب، نظارت بر نحوه آبیاری فضای سبز، برخورد با افرادی که از آب شرب برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند و سایر مواردی که طبق گزارش‌های مردمی به مرکز پیام آبفا اعلام می‌شود را از جمله وظایف نیرو‌های گشت آب عنوان کرد.

مدیر امور آبفای شهرستان ابرکوه از ادامه طرح گشت آب تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: در همین چندین روز از آغاز گشت‌زنی، مواردی از تخلف از جمله چندین انشعاب غیرمجاز در روستا‌ها شناسایی شد که تذکرات لازم داده شده و پیگیری‌های قانونی در حال انجام است.

عظیمی بر مدیریت مصرف بهینه آب برای گذر از تنش آبی در تابستان پیش رو تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری مردم شهر و روستا‌های ابرکوه تاکنون مطلوب بوده و امیدواریم که مردم همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و با کاهش هدر رفت آب بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار