مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۵۵ هزار تن خربزه از مزارع این خطه مرزی برداشت شود.

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت خربزه از سطح ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان تایباد آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۵۵ هزار تن از این محصول جالیزی برداشت شود.

وی افزود: عمده کشت خربزه در تایباد، در دشت کرات صورت می‌گیرد و این خطه مرزی از لحاظ تولید و سطح زیر کشت این محصول، رتبه دوم را در خراسان رضوی داراست.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: خربزه از محصولات کشاورزی دیرینه و سوغات معروف این شهرستان است که برداشت آن از اواسط تیرماه تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

اعتضادی بیان کرد: هم اکنون بالغ بر ۵۰ درصد کشتزار‌های خربزه در شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز هستند و ۶۰ درصد مزارع به‌صورت نشایی کشت شده‌اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در ۱۰۰ درصد مزارع از روکش پلاستیکی استفاده شده که رعایت این نکات به‌زراعی و انتخاب تاریخ مناسب کشت، باعث صرفه‌جویی ۶۰ درصدی در مصرف آب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: محدودیت در برداشت آب‌های زیرزمینی و خاموشی موتور چاه‌ها به علت پایداری شبکه سراسری برق، موجب کاهش ۲۵ درصدی سطح زیر کشت خربزه در این شهرستان شده است.

اعتضادی خاطرنشان کرد: در طول مراحل کاشت تا برداشت محصول خربزه، تعداد ۴۲ نفر-روز در تایباد اشتغال ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.