مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز از ابتدای سال در استان شناسایی شده است.

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی انشعاب غیر مجاز آب را یکی از عوامل اصلی افت فشار و مانعی در راه توزیع عادلانه آب عنوان کرد و گفت: شناسایی انشعابات غیرمجاز نقش موثری در صرفه جویی مصرف آب استان دارد.

او افزود: کمیته‌های کشف انشعابات غیرمجاز در سراسر استان با جدیت مشغول به فعالیت هستند تا مانع تضییع حقوق مشترکان شوند.

دوستی بیان کرد: بر اساس ماده چهار قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، در صورت داشتن شرایط لازم، امکان واگذاری انشعاب به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، لذا کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده ۲ همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب، سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات در سطح استان می‌شود، اظهار کرد: مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و نوعی سرقت به شمار می‌آید که قطعا موجب بی آبی سایر مشترکان خواهد شد.

او ادامه داد: این گونه انشعاب‌ها به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکان، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی رویه به افت فشار آب در شبکه توزیع منجر می‌شود.

دوستی از مردم خواست تا مستندات مربوط به هرگونه مصرف بی رویه آب و به خصوص انشعاب غیرمجاز را از طریق تماس با شماره ۱۲۲ به شرکت آبفای استان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار