فرماندار سراوان گفت: بازسازی تنها موزه زنده روستای جهانی کلپورگان این شهرستان پس از چند سال وقفه طولانی با تحویل این طرح به پیمانکار جدید آغاز شد.

مجتبی شجاعی  با تقدیر از مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: روستای جهانی و پرآوازه کلپورگان با جایگاه واقعی یک روستای جهانی فاصله دارد که نیاز به تقویت اعتبارات، هم افزایی دستگاه‌ها و تقویت پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی طرح‌های اجرایی تمامی دستگاه‌های دولتی در این روستا با راهبرد یک روستای جهانی دارد.

وی با انتقاد از ضعف نظارت بر اقدامات عمرانی در حوزه میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته در خصوص موزه زنده سفال در روستای جهانی کلپورگان، افزود: خوشبختانه رویکرد میراث فرهنگی استان با تامین اعتبار اولیه و فعال کردن پروژه تعطیل، موزه زنده ساخت سفال در این روستا و هم در تقویت توجه و نظارت به این روستا رویکردی کاملا مطلوب شده است.

فرماندار سراوان گفت: از طرفی اعتباری نیز با مشارکت بنیاد مسکن و دستور استاندار برای اجرای تکمیل طرح هادی روستا پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تمامی طرح‌های عمرانی در شهرستان می‌بایست با پیوست اجتماعی و فرهنگی، بومی و محلی و در سایه نظارت دقیق کارفرما اجرایی که زمینه رشد منطقه و رضایت مردم را فراهم آورد نه اینکه به عامل نارضایتی صنعتکاران و هنرمندان تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار