معاون بهداشت وزارت بهداشت اقدامات این وزارتخانه در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت با حضور در برنامه کشیک سلامتی با بیان اینکه بودجه دانشگاه علوم پزشکی به مدیران داده شده؛ گفت: مدیران استان‌ها باید بودجه مربوطه را اولویت‌بندی و به دانشگاه‌ها توزیع کنند اما متاسفانه این عمل را انجام نمی‌دهند و همین امر باعث می‌شود حقوق دانشجویی عقب بیوفتد.

وی در خصوص دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، افزود: افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی رشته پزشکی، اجرای طرح نسخه الکترونیک، افزایش نیروی انسانی، ورود ۲۴۶ دستگاه موتورلانس در حوزه اورژانس موتوری، انعقاد قرارداد با وزارت آموزش و پرورش، تجهیز آزمایشگاه‌ها و… از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه وزارت بهداشت است.

فرشیدی با بیان اینکه برای افزایش نیروی انسانی آزمون استخدامی برگزار کرده‌ایم؛ تصریح کرد: ۴ هزار بهورز در این آزمون جذب وزارت بهداشت شدند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۵۰ هزار کیت هدیه تشخیص تب دنگی حدود یک‌سال و نیم در گمرک مانده، افزود: اخیرا گمرک کشور اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام داده است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های ویروسی هیچ‌گاه از بین نمی‌روند؛ اظهار کرد: دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت باید نیروی انسانی تربیت کنند که ویروس‌ها و راه‌های پیشگیری آن را بشناسند و با آن مقابله کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار