همزمان با سی و ششمین سالگرد عملیات پرافتخار مرصاد، گزارش سالانه تروریسم در ایران ۱۴۰۲ توسط بنیاد هابیلیان منتشر شد.

گزارش سالانه تروریسم در ایران ۱۴۰۲ که توسط بنیاد هابیلیان منتشر شده است، شامل اقدامات تروریستی گروهک‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و شهروندان ایرانی است که به صورت مصور، نمودار و جداول، اطلاعات وقایع تروریستی رخ داده در سال ۱۴۰۲ در نقاط مختلف کشور را منعکس کرده است.

این سومین گزارش سالانه تروریسم در ایران است که توسط بنیاد هابیلیان به عنوان مرجع تخصصی رصد و تحلیل گروهک‌های تروریستی کشور منتشر می‌شود.

گزارش سالانه تروریسم در ایران با اتکا به اخبار و اطلاعات درج شده در رسانه‌های داخلی و خارجی و بررسی درستی و اعتبار آنها تهیه شده است. بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲، ۱۵۹ نفر در حوادث مختلف تروریستی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۳۶ نفر اتباع ایرانی و مابقی از اتباع کشور‌های دیگر هستند. در میان قربانیان، ۵۸ نفر زن هستند و تعداد ۳۳ نفر از مجموع قربانیان کودک و نوجوان هستند.

آنچه در این گزارش و جزئیات آن قابل توجه است این است که تعداد شهدای ترور در مناطق شمال غرب کشور در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش بسیار شدیدی داشته است. این موضوع نشان دهنده اثرگذاری اقدامات مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب ضدانقلاب مستقر در اقلیم کردستان عراق است.

این گزارش ۷۰ صفحه‌ای در پایگاه هابیلیان قابل مشاهده و دانلود است و نسخه انگلیسی آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

این گزارش را می‌توانید از بخش کتابخانه سایت دانلود کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار