۱۰۹ طرح مسکن و اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی در چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته بهزیستی و به صورت ویدیو کنفرانس بهره‌برداری و افتتاح شد.

مهشید سلیمانی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح طرح‌های مسکن و اشتغال مددجویان از واگذاری ۷۸ مسکن به مددجویان زیرپوشش این نهاد همزمان با هفته بهزیستی خبر داد و گفت: برای ساخت این واحد‌های مسکونی به خانواده‌های ۲ معلولی و تک معلولی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی از راه‌اندازی ۳۱ طرح اشتغالزایی مثل حوزه پنل خورشیدی، دامداری، خدماتی و مشاغل خبر داد و افزود: برای ایجاد این طرح‌های اشتغال‌زا ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان برای جامعه هدف بهزیستی در سالجاری هزار و ۵۰۰ نفر است، اضافه کرد: برای راه‌اندازی این طرح‌های اشتغال‌زا تسهیلات ارزان قیمت به ازای هر شغل یک میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی از افتتاح یک مرکز شبانه‌روزی خدمات‌رسانی به بیماران روانی مزمن با اعتبار بخش غیردولتی و پرداخت یارانه به ازای هر مددجو ۳۷ میلیون ریال خبر داد و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت ۵۰ بیمار را دارد.

به گفته سلیمانی، یک مرکز روزانه خدمات‌رسانی به بیماران روانی مزمن با اعتبار بخش خصوصی و ظرفیت ۳۰ نفر برای ارائه خدمات توانبخشی، مددکاری، روانشناسی و توان‌پزشکی راه‌اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی ۱۰ پایگاه هنر درمانی در مناطق روستایی با ۱۸ میلیارد ریال خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار