رئیس قوه قضائیه بر ضرورت رفع مشکلات حوزه وقف تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان بر ضرورت احصاء ظرفیت‌ها، مشکلات و اولویت‌های چهارمحال و بختیاری از سوی مسئولان استانی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مسائلی که تقریباً در تمامی استان‌های ما وجود دارد، مسئله وقف است؛ برای نمونه زمین یا قریه‌ای حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال پیش وقف شده، اما حدود و ثغور آن مشخص نیست و همین مقوله مشکلاتی را برای مردم منطقه‌ای ایجاد کرده و صدور اسناد مربوطه را با مشکل مواجه کرده است؛ این مسئله‌ای است که ما کارگزاران حکومت باید درصدد رفع آن برآییم.

وی با اشاره به برخی از مسائل روز کشور افزود: پس از حادثه تلخی که به شهادت رئیس‌جمهور محبوب و همراهانش انجامید، دشمنان ما سرمست شدند و درصدد برآمدند که توطئه‌های امنیتی و اجتماعی و اقتصادی خود را به پیش ببرند، اما هوشیاری مردم و مسئولان و نیرو‌های بخش‌های مختلف امنیتی و نظامی و انتظامی و قضایی و سیاسی و در مجموع همه ارکان نظام، اجازه هیچگونه عرض اندامی به دشمنان برای تهدید و تحدید امنیت مرد را نداد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای اضافه کرد: در مدت اخیر سه انتخابات مهم در سراسر کشور ما برگزار شد و با توطئه‌های دشمنان برای اقدامات ایذایی، تقریباً هیچ مسئله امنیتی خاصی در کشور به وقوع نپیوست و هیچ کاری بر روی زمین نماند. البته در جریان انتخابات مجلس دوازدهم در اسفندماه گذشته، عده‌ای در داخل، از تحریم انتخابات سخن گفتند که آنها امروز در پیشگاه ملت، نادم و پشیمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و شیطان صفتان بدانند که در سیاست‌های اصولی نظام هیچ خللی ایجاد نشده است و همگان نیز مشاهده کردند که رئیس‌جمهور منتخب ما در حوزه سیاست خارجی در نخستین کنش خود با سران و رهبران محور مقاومت تماس برقرار کرد و در حوزه داخلی هم که وی خود را ولایتمدار و ملتزم به اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری می‌داند.


بیشتر بخوانید


پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حل بخش قابل توجهی از چالش‌های آبی این استان گفت: در نتیجه اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف به‌ویژه اقدامات جهاد آبرسانی و قرارگاه امام حسن (ع)، بخش قابل توجهی از چالش‌های آبی استان چهارمحال و بختیاری حل شده و اقدامات موثری در این حوزه صورت گرفته است.

غلامعلی حیدری افزود: حضور مسئولان و مدیران استان چهارمحال و بختیاری در بین مردم و پیگیری میدانی مسائل یکی از رویه‌های ثابت ماست.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان را تکلیف خود می‌دانیم و برای این منظور در این مدت برای استقرار و فعالیت ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح استان چهارمحال و بختیاری مکان‌یابی انجام داده‌ایم.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از صدور ۸۰ مجوز گردشگری و بوم گردی در سطح این استان در ۳ سال گذشته خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: امروز سند راهبردی تحول و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری تدوین شده و همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که برنامه‌های خود را بر مبنای این سند اجرا کنند؛ همچنین توزیع اعتبارات را در سطح استان از روش سنتی به روش هوشمند تغییر داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد ۸۰ درصدی خرید تضمینی گندم در استان چهارمحال و بختیاری درسال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: بیش از دو میلیون تن محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۲ در سطح استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.

برزگر همچنین با اشاره به تنوع گونه‌های گیاهی و دامپروری در استان چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های ذی‌ربط برای رفع چالش‌های آبی این استان تاکید کرد.

رحمتی رئیس صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از تولید ۵۰ محصول صنعتی استراتژیک در این استان خبر داد و گفت: ۹۱ درصد از صادرات استان چهارمحال و بختیاری مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است و امروز شاهد فعالیت بیش از هزار و ۱۳۰ واحد صنعتی در سطح استان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهتمام دادگستری این استان در زمینه برپایی جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، از تخصیص سه شعبه قضایی ویژه برای رسیدگی به مشکلات بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری قدردانی کرد.

زارع تاکید کرد: تقویت بخش خصوصی از بسیاری از مسائلی که به جرم و جنایت ختم می‌شود پیشگیری می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در این جلسه به مشکلات مربوط به حوزه آب و جاده این استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان چهارمحال و بختیاری نسبت به جمعیت خود شاهد بیشترین میزان تصادفات است و دلیل اصلی این موضوع، کمبود جاده‌های مناسب در سطح استان است.

عزیزی همچنین با اشاره به موضوع سد غدیر باباحیدر و عدم آبگیری این سد، خواستار حل این مشکل از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار