قناد‌باشی گفت: اسرائیلی‌ها با چندین گروه حزب‌الله و مقاومت در کشور‌های مختلف منطقه روبه‌رو هستند و فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

جعفر قناد‌باشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یمنی‌ها وارد مرحله‌ جدیدی از اقدامات نظامی علیه اسرائیل شده‌اند. یمنی‌ها ۲ اقدام علیه اسرائیل انجام می‌دادند یکی کشتی‌هایی که به طرف اسرائیل حرکت می‌کرد را مورد حمله قرار می‌دادند و یا به بندر ایلات و الرشاش در جنوب اسرائیل با پهپاد حمله می‌کردند اما هیچ گاه وارد فاز نظامی آن هم در مرکزی‌ترین شهر اسرائیل نشده بودند.

وی افزود: این اقدام جدید یمنی‌ها اسرائیلی‌ها را به شدت نگران کرد و آسیب‌های جدی برای آنها داشت. این حمله نشان داد که اسرائیلی‌ها آسیب‌پذیرند. احزاب داخلی و مخالفان نتانیاهو می‌خواهند ناتوانی او را به رخش بکشند و از طرفی دیگر هم مسئله آن است که اسرائیلی‌ها در منطقه  ضعیف شده و اعتباری که برای خودشان درست کرده بودند رو به افول است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: حمله به تاسیسات منبع سوخت در یمن برای آن بود که آتش بزرگی را ایجاد کنند و این گونه تصور شود که از راه دور عملیاتی جدی و موفقیت آمیزی داشتند اما یمنی‌ها در این مرحله رسما اعلام کردند که وارد جنگ با اسرائیل شدند و هیچ‌گاه با جدیت موضوع را این چنین مطرح نمی‌کردند.

قناد‌باشی تصریح کرد: آن‌ها اعلام کردند که وارد جنگ همه‌جانبه با اسرائیل شده‌اند و به زودی عملیات صهیونیست‌ها را در حدید پاسخ می‌دهند و این مسئله می‌تواند برای اسرائیل تعیین‌کننده باشد و آن‌ها را دچار  وحشت و نگرانی کند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: اسرائیلی‌ها اکنون با چندین گروه، حزب‌الله و مقاومت در کشور‌های مختلف منطقه روبه‌رو هستند. گروه‌های عراقی و حزب الله، صهیونیست‌ها را مورد حمله قرار داده اند. برخی از گروه‌های دیگر منطقه با استفاده از سوریه حملاتی را بر علیه صهیونیست‌ها انجام  دادند و اکنون اسرائیلی‌ها با ورود به این مرحله که از لحاظ نظامی مشکلاتی هم دارند فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

وی گفت: کارشناسان معتقدند که شروع این حمله آغاز یک ناامنی جدید برای شهرک‌نشینان و صهیونیست‌ها است و از طرف دیگر به معنی آن است که اسرائیل دیگر توان حمله به لبنان را نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار