پویش پیشگیری از غرق شدگی در استان مرکزی شروع به کار کرد.

کارشناس مسئول مدیریت خطر حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به فصل تابستان و حضور مردم ر تفرجگاه‌ها و استفاده از سد‌ها و استخر‌ها پویش پیشگیری از غرق شدگی در استان آغاز شده است.

صالحی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع وزارت بهداشت هفته اول مرداد (بگم تا هفتم) را به عنوان پویش  پیشگیری از غرق شدگی اختصاص داده است

او گفت؛ هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش به مردم به خصوص کودکان، جوانان و نوجوانان، آموزش عمومی در خصوص خطر موجود در اماکن آبی مختلف، فرهنگ سازی و استفاده صحیح و ایمن از آب است.

کارشناس مسئول مدیریت خطر حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به همین منظور توصیه کرد مردم به نکات ایمنی توجه داشته و از حضور در کنار ودخانه‌ها و سد‌های خاکی اجتناب کنند و حتماً از ایمن بودن و امنیت آن اطلاع داشته باشند.

صالحی همچنین توصیه کرد: مردم آشنایی به اصول و مهارت شنا اشراف کامل داشته باشند و آمادگی و اطلاعات لازم از آن سه و یا استخر را داشته باشند و در غیر این صورت از سد‌ها و بند‌های خاکی استفاده نکنند.
او از مردم خواست در صورت مواجه با فرد غرق شده برای کمک و امدادرسانی سریعاً از آتش نشانی هلال احمر و اورژانس کمک بگیرند.صالحی گفت: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی تعطیلات و آخر هفته خوبی را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
سد کوکبیه شازند ، سدهندودر ، سد ۱۵ خرداد دلیجان ، سد کشه آشتیان