توافقنامه انتقال بین‌المللی زندانی بین ایران و مالزی امروز با حضور مقامات دو کشور به امضا رسید.

 امروز چهارشنبه طی مراسمی باشکوه و با حضور مقامات نهاد‌های مختلف زیر مجموعه وزارت کشور و وزارت امور خارجه مالزی و هیات دیپلماتیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی «معاهده انتقال زندانیان میان دو کشور ایران و مالزی» توسط آقایان "ولی‌الله محمدی نصرآبادی"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و "حاجی روجی بن حاجی اوبی"، دبیرکل وزارت کشور به نمایندگی از دولت مالزی در شهر «پوتراجایا» امضا شد.

بر اساس این توافقنامه که مذاکرات کارشناسی آن در اسفند ۱۴۰۱ در شهر ملاکا مالزی میان مقامات ذیربط دو کشور انجام شده بود، زندانیان ایرانی و مالزی می‌توانند به کشور خود منتقل شده و بقیه دوران محکومیت را آنجا طی نمایند.

در ابتدای این مراسم «حاجی اوبی» طی سخنانی، ضمن خوش آمد گویی به سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ایشان از امضای این توافق نامه ابراز خشنودی کرد و اعلام کرد امضای این موافقتنامه افق جدیدی در همکاری‌های قضایی میان دو کشور باز می‌کند و با اجرای آن زندانیان می‌توانند به کشور‌های خود بازگردند.

محمدی سفیر کشورمان در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفت: زندانیان ایرانی در خارج از کشور و از جمله در مالزی دل نگرانی‌هایی برای خانواده‌های آنان ایجاد کرده و لذا پایان دادن به این انتظار و ایجاد مسیر حقوقی و قانونی برای فراهم کردن زمینه ادامه محکومیت آنها در ایران همواره مورد توجه مسئولین جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: همکاری‌های قضایی دو کشور سابقه روشنی دارد. دیپلماسی قضایی جمهوری اسلامی ایران و مالزی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد. امیدوارم در سایه توجه و اهتمام رهبران دو کشور به توسعه و تقویت روابط دوجانبه، در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن مفاد این موافقت نامه و خشنودی خانواده‌های محکومین به حبس در دو کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار