در پایان این هفته، مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مستند «ارتباط قطع شده» با محوریت تاثیرات عواملی که باعث شده تکنولوزی، زندگی بشر را تغییر دهد پنجنشبه ساعت ۲۰ از قاب شبکه افق می‌شود.

فیلم سینمایی «تک تیرانداز»، با روایتی از سرقت کودکی با گروه خونی نادر برای ربودن قلبش برای پیوند آن به یکی از اعضای ارشد انجمن رستگاری، جمعه مورخ ۵ مرداد ماه حوالی ساعت ۱۰ صبح به روی آنتن افق سیما می‌رود.

فیلم سینمایی «هناس»، روایتی متفاوت از زندگی شهید هسته‌ای، داریوش رضایی نژاد است. شهره همسر او به خاطر تهدید‌هایی که متوجه خانواده‌اش است، عاشقانه خود را به آب و آتش می‌زند تا زندگی‌اش را از تشویش و آشفتگی نجات دهد. سینمایی «هناس» جمعه مورخ ۵ مرداد حوالی ساعت ۱۷ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «چرا یمن؟»، به خوبی نشان می‌دهد که چرا چندین قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از یک دهه است که توان سیاسی، قدرت نظامی و منابع مالی خود را وقف کنترل خاک کشور یمن کرده‌اند. چرا ترس اسرائیل از موقعیت جغرافیایی یمنی‌ها در دریای سرخ بیشتر از موشک‌های یمنی است. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را پنجشنبه این هفته ساعت ۲۲ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ از قاب افق سیما تماشا کنند.

همچنین در مستند «راه بی برگشت» به خاطرات مردم و رزمندگان از عملیت مرصاد و تهاجم منافقین به ایران پرداخته می‌شود. این مستند جمعه حوالی ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «عملیات المپیک» سعی کرده با نگاهی همه جانبه به مسأله تحریم ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی از سوی ایرانیان و محرومیت‌ها و مشکلات پیش آمده برای ورزشکاران ایرانی بپردازد و برای حل این مسأله راهکار‌هایی را ارائه دهد. نقطه عطف این مستند را می‌توان پرداختن به مسأله تعلیق ورزش جودوی ایران و مهاجرت سعید مولایی دانست.

علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را جمعه ساعت ۲۲ از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

کتاب «به سوی تمدن بزرگ» اثری است که به قلم محمدرضا پهلوی نوشته شد تا پیشرفت‌های جاری و برنامه‌های آینده ایران به واسطه آن به مردم اعلام شود. این کتاب در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۶ به مناسبت یکصدمین سال تولد رضاخان به چاپ رسید. «تمدن بزرگ» مستندی در همین موضوع است که ۵ برگ اصلی از کتاب «به سوی تمدن بزرگ» پهلوی را مورد بررسی موشکافانه قرار داده و جمعه ساعت ۲۳ به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار