المیادین از طرح ۳ شکایت جدید علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی کیفری درخصوص جنایت‌های این رژیم در نوار غزه خبر دادند.

رئیس دفتر شبکه المیادین در ژنو اعلام کرد که تیم حقوقی وکلای بین‌المللی شکایت مطرح شده علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی کیفری، ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل درخصوص جنایت‌های ارتش این رژِیم در بخش بهداشت نوار غزه مطرح خواهد کرد.

تیم حقوقی وکلای بین‌المللی امروز راهی شهر لاهه هلند خواهد شد و این ۳ شکایت را ارئه خواهد داد.

این تیم حقوقی که متشکل از «ژیل دیورز» رئیس تیم و ۳ عضو دیگر به نام «عبدالمجید مراری»، «خالد الشولی» و «عیسی گولتسلار» است اقداماتی حقوقی انجام داده و ۳ شکایت درمورد جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بخش بهداشت نوار غزه و تجاوز‌های مکرر علیه کادر درمان در جریان جنگ علیه نوار غزه ارائه خواهند داد.

شکایت اول درمورد جنایت «اردوگاه النصیرات» در مرکز نوار غزه است که ارتش رژیم اشغالگر در تاریخ هشتم ژوئن مرتکب شد و در نتیجه آن، ۲۷۴ نفر شهید و ۶۹۸ نفر دیگر مجروح شدند. جنایتی که رژیم صهیونیستی به بهانه آزادی ۴ اسیر نزد مقاومت به طور وحشیانه صد‌ها غیرنظامی بی‌گناه را بمباران کرد.

شکایت دوم درخصوص جنایت ترور «عدنان البرش» رئیس بخش استخوان بیمارستان الشفاء در شهر غزه است که رژیم اشغالگر در ژانویه سال میلادی جاری در زمان حضورش در بیمارستان العوده و کمک به پزشکان دیگر او را بازداشت کرد و در نهایت باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که این پزشک زیر شکنجه نیرو‌های اشغالگر به شهادت رسیده است.

شکایت سوم نیز درخصوص جنایت شکنجه «محمد ابوسلیمه»، رئیس بیمارستان الشفاء توسط نظامیان صهیونیست است. وی به مدت بیش از ۷ ماه بازداشت و تحت شکنجه شدید و رفتار توهین‌آمیز قرار گرفت، زیرا نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از او خواسته بودند که در یک ویدیو بگوید که مقاومت فلسطین بیمارستان را به پادگان نظامی و اتاق‌های عملیات تبدیل کرده است، اما این پزشک قبول نکرد که این کار را انجام دهد.

همچنین تیم حقوقی وکلای بین‌المللی قرار است با مسئولان بخش قربانیان در دیوان بین‌المللی کیفری دیدار کند تا راه‌های جبران جنایت‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کنند.

پرونده رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت در دیوان بین المللی کیفری در جریان است و «کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است.

درپی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه و ملحق شدن شمار دیگری از کشور‌ها به این شکایت، هم اکنون پرونده دیگری در این دیوان علیه رژیم صهیونیستی درحال رسیدگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار