مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

حمیدرضا رئیسی اظهار کرد: جامعه هدف حوزه فنی و حرفه‌ای بسیار متنوع بوده و شامل بیش از ۱۹ گروه را شامل می‌شود که از جمله آنها می‌توان به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، معتادان بهبود یافته، افراد کم سواد و جویای کار و حتی زندانیان اشاره کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در قالب سه هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام با اعلام اینکه آموزش ۵۰۰ نفر برای جذب و فعالیت در پروژه‌های نفت و گاز استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد، یادآور شد: در این بخش و در حوزه نفت تاکنون ۳۰۰ نفر آموزش‌های لازم را کسب کرده و ۲۰۰ نفر در حال آموزش هستند.

رئیسی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه استانداری ایلام، وزارت نفت و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اولویت به کارگیری نیرو در پروژه‌های نفت و گاز استان با افراد آموزش دیده فنی و حرفه‌ای در این دوره‌هاست.

وی با اشاره به عناوین کسب شده در مسابقات ملی مهارت در بخش‌های جوانان و نوجوانان تاکید کرد: در این حوزه جوانان شایسته ایلامی ۲ مدال طلا، یک مدال نقره، ۲ برنز و چهار دیپلم افتخار را در مسابقات ملی مهارت طی سال گذشته کسب کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام اضافه کرد: طی هفته آینده همزمان با هفته ملی مهارت، کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های چوار، هلیلان، مرکز مهارت‌آموزی پادگان شهید فرجیان‌زاده و سه مرکز TMC در دانشگاه‌های پیام نور استان افتتاح خواهند شد.

به گفته رئیسی، در این ایام( هفته ملی مهارت)، مرکز دانشگاه باختر و دانشگاه فنی پسران، کارگاه هوش مصنوعی و کارگاه ابزار دقیق افتتاح و نمایشگاه مهارت نیز در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ایلام برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.