مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل از افزایش ۷.۵ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

حسین قدیمی گفت: بر اساس اعلام هواشناسی ورود یک سامانه گرم از غرب آسیا به کشور ما و مناطق مختلف، گرمای بی‌سابقه در ۲ هفته پیش رو به ثبت می‌رسد که در این بین همچنان هوای استان اردبیل خنک و مناسب است.
مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل به افزایش ۷.۵ درصدی مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه اشاره کرد و افزود: این افزایش مصرف ناشی از اضافه شدن مشترکان جدید است و در هفته‌های اخیر با توجه به هوای خنک در استان، ما افزایش مصرف برق را چندان شاهد نبودیم.
او تصریح کرد: در روز‌های پیک مصرف میزان برق مصرفی اهالی استان به ۴۵۶ مگاوات رسید در حالی که در بخش صنعتی، اداری و کشاورزی کنترل‌ها به نحوی بود تا جلوی افزایش بی‌رویه گرفته شده و مصرف بهینه‌ای را شاهد باشیم.
قدیمی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با کاهش مصرف به پایداری شبکه در صدر کشور کمک کنیم تا استان‌هایی که با بار مصرف بیشتر روبه‌رو هستند، بتوانند برق مورد نیاز خود را تأمین کنند.
او عمده مصارف را مربوط به بار‌های سرمایشی اعلام کرد و گفت: در کشور از ۷۷ هزار مگاوات برق مصرفی، ۳۲ هزار مگاوات مربوط به بار‌های سرمایشی است که در استان نیز فقط مناطق گرمسیری به ویژه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز از کولر‌های گازی و آبی استفاده می‌کنند.
مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل در ادامه افزود: هموطنانی که از کولر‌های گازی استفاده می‌کنند باید دمای آن را روی درجه آسایش قرار داده و در صورت استفاده از کولر‌های آبی دستگاه را روی دور کند تنظیم کنند.
قدیمی پیک بار روز را ساعت ۱۲ تا ۱۸ عصر و شب را ۲۰ تا ۲۳ اعلام کرد و گفت: هموطنان در این ساعات از مصرف لوازم برقی و روشن کردن لامپ‌های اضافی پرهیز کرده و سعی کنند تا به مصرف بهینه کمک کنند.
مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل افزود: در صورتی که هر یک از مشترکان ۱۰ درصد مصرف خود را تعدیل کنند، ما با شرایط پایدار تأمین برق روبه‌رو می‌شویم و مشکلات و دغدغه‌ها نیز رفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.