شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در راستای تامین کالا‌های اساسی استراتژیک، استفاده از بنادر استان مازندران را در دستور کار قرار داد.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد، گفت: در راستای تامین ذخایر استراتژیک و مواد اولیه مورد نیاز مراکز تولیدی، اولین کشتی حامل کالا‌های اساسی استراتژیک خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر امیرآباد پهلو گرفت و فرآیند تخلیه آن آغاز شد.

او با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای استفاده از ظرفیت بنادر شمالی در تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور، افزود: پیگیری‌های خوبی از سوی مسئولین استان برای تحقق واردات و تامین مواد اولیه کیفی از طریق کشور‌های همسایه دریای خزر با استفاده از ظرفیت بنادر استان صورت گرفت و امروز پس از یک سال وقفه اولین محموله کالا‌های اساسی استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر امیرآباد استان مازندران تخلیه و به منظور ذخیره سازی و همچنین ارتقای کیفیت محصول نهایی به سمت مراکز نگهداری و کارخانجات تولیدی بارگیری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در حاشیه این بازدید و دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد ضمن قدردانی از تسریع در روند ترخیص و تخلیه کشتی، گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در استان موجب توسعه تجاری و رونق فعالیت‌های اقتصادی استان و مبادلات کالایی و تهاتر کالا با کشور‌های همسایه دریای خزر می‌گردد.

وفائی نژاد همچنین با اشاره به مدیریت تامین کالا‌های استراتژیک مورد نیاز با استفاده از بنادر شمالی، افزود: استفاده از ظرفیت بنادر مازندران می‌تواند زمینه تسریع در حمل و صرفه جویی در تامین کالا‌های اساسی، کاهش هزینه‌های تمام شده برای بخش‌های تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده در داخل را در بر داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.