مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از مجموع ۲۷ هزار موقوفه در خراسان رضوی، ۱۴ هزار و ۸۰۰ موقوفه مربوط به نیات محرمی است.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اجرای نیت موقوفات محرمی از ابتدای ماه محرم در بقاع متبرکه و مراکز مرتبط آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

محسن انوشیروانی افزود: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان امسال از محل موقوفات محرمی ۴۰ میلیارد تومان برای برگزاری مراسم عزاداری پیش‌بینی شده است، همچنین برای حمایت از هیئات مذهبی نیز توزیع برنج در حال انجام است که سهم هیئات مذهبی مشهد ۲۵۰ تن است.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۷ هزار و ۱۴۰ موقوفه در خراسان رضوی ثبت شده که از این تعداد ۵۵ درصد و حدود ۱۴ هزار موقوفه مرتبط با نیات محرمی است.

انوشیروانی در خصوص نیات وقف‌های مرتبط با محرم افزود: این موقوفات با نیت عزاداری در ایام محرم و صفر، اطعام عزاداران، برگزاری مراسم روضه خوانی، عزاداری اربعین و خدمت به زائران پیاده به ثبت رسیده است.

وی گفت: در بین شهرستان‌های خراسان رضوی داورزن نیز از جمله شهرستان‌هایی است که تقریبا ۹۰ درصد موقوفاتش با نیت محرم است.

انوشیروانی در خصوص ثبت موقوفات جدید استان در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰ وقف جدید با نیات مختلف به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.