رییس دیوان عالی کشور بر اجرای صحیح قانون تعدیل جزای نقدی تأکید کرد و گفت: تعدیل جزای نقدی در قوانین آیین دادرسی و مجازات اسلامی از هفتم مردادماه لازم الاجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیأت عمومی که با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهدیم در همه کشور‌ها و اقصی نقاط عالم حتی اروپا و آمریکا ارادتمندان و پیروان مکتب امام حسین (ع) این پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند.

وی گفت: همچنان فضای حزن‌انگیز واقعه دلخراش ایام عاشورای حسینی بر دل‌های ارادتمندان آن حضرت حاکم است. چقدر دشمنان تلاش کردند که نامی و حتی نشانی از قبر امام حسین (ع) نماند و این چراغ را خاموش کنند، اما با گذشت چهارده قرن روزبه‌روز برافروخته‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: امسال مراسم‌ها و تجلیل از عاشورای امام حسین (ع) در سراسر کشور بسیار چشمگیر برگزار شد و امیدواریم این ارادت هرساله قوی‌تر شود، مهم آن است که بتوانیم از این محافل معنوی حداکثر بهره را ببریم.

رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: ممکن است بعضی‌ها هم سو استفاده‌هایی از مراسم سوگواری امام حسین (ع) داشته باشند چنانچه شاهد بودیم در یکی از مراکز استان‌ها افرادی حریم‌شکنی کردند و متأسفانه عده‌ای نیز به حمایت از آنها لب به سخن گشودند که مسبوق به سابقه نبود و به نظر می‌رسد این حرکت حساب شده به دست دشمن با عوامل نادان و یا غافل انجام شده که قداست عزاداری امام حسین (ع) را مخدوش کنند.

وی افزود: امام حسین (ع) کشته راه دین است. امام حسین با مظاهر کفر، نفاق و بی دینی که توسط حکام جور و قدرتمندان شیطانی که می‌خواستند اساس اسلام را از بین ببرند مبارزه کرد.

حجت‌اسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: بنا به فرموده قرآن، مردم گرفتار دنیا و مسائل روز هستند و پابند دنیا می‌شوند، اما انسان نیاز به یک ندای درونی دارد که او را به معنویت می‌کشاند. وقتی میدان آزمایش الهی پیش می‌آید، سره از ناسره معلوم می‌شود و این حقیقت قرآنی است و خداوند انسان را در معرض آزمایش قرار می‌دهد و باید مراقب باشیم. انشاالله که خداوند ما را از راه امام حسین (ع) مسیر و مکتب آسمانی آن حضرت جدا نکند.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه بر اجرای صحیح قانون تعدیل جزای نقدی تأکید کرد و گفت: تعدیل جزای نقدی در قوانین آئین دادرسی و مجازات اسلامی عنوان شده و اخیراً نیز ابلاغ رسمی شده است که از هفتم مردادماه لازم‌الاجرا می‌شود.

وی در پایان نکاتی را در این رابطه یادآور و رویه واحد در محاکم را خواستار شد و همچنین اقداماتی که باید صورت گیرد را مطرح کرد و پیشنهاداتی نیز از سوی حاضرین در این جلسه ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار