محرابیان گفت: بالغ بر ۳ میلیون اشتراک صنعتی، کشاورزی، عمومی، تجری و خانگی به مشترکین ما افزوده شده است.

محرابیان وزیر نیرو در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم اظهار کرد: افزایش برق تولیدی مصرفی از ۲۸۷ میلیارد کیلووات به ۳۳۲ میلیارد کیلووات رسیده و رشد ۴۵ درصدی را تجریه کرده‌ایم.

وی افزود: در خصوص نیروگاه‌های منصوبه در شروع دولت هشتاد و پنج هزار نیروگاه داشتیم و اکنون این عدد از ۹۳ هزار مگاوات عبور کرده است.

وزیر نیرو گفت: بیش از بیست هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت داریم که متوسط پیشرفت آنها پنجاه درصد است. در بخش مدیریت انرژی بیش از ۵۰ درصد کل برق کشور از طریق کنتور‌ها مدیریت می‌شود.

محرابیان تاکید کرد: در بخش آب، در شروع دولت برنامه‌ای به مجلس ارائه دادیم و پیش بینی شد که پنج و چهاردهم میلیارد مکعب به طرفیت سد‌های کشور اضافه شود و ۷۵ درصد هدفگذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تنش‌های آبی که در ابتدای شکل‌گیری دولت وجود داشت شاخص خشکسالی ۳۶ ماهه دولت بسیار شدیدتر از شروع دولت سیزدهم بوده است و در این دوره شاهد خشکسالیی‌های بسیاری بوده‌ایم و علی رغم این مسئله تنش‌های آبی به شدت کاهش پیدا کرد.

محرابیان بیان کرد: در موضوع آبرسانی روستا یک عقب ماندگی جدی داشتیم لذا با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی مانند گروه‌های جهادی و سپاه پاسداران و همچنین نهاد‌های خیرین و پیمانکاران بخش خصوصی ۱۰ هزار روستا را هدفگذاری کردیم و اکنون شش هزار و سی و چهار روستا تمام شده و و بقیه روستا‌ها نیز ۷۵ درصد پیشرفت کردند و در طی یک سال آینده اگر پیگیری شوند قابلیت تکمیل خواهند داشت.

وزیر نیرو گفت: در این دوره پروژه‌های کلان آبی در دستور کار قرار گرفت آبرسانی از محل دریا به یزد و رفسنجان به طور کامل انجام شده و در ماه‌های آینده شهر کرمان اردکان و شهر متعددی به منابع آبی متصل خواهند شد تا از تنش آبی خارج شوند.

وی ادامه داد: حدود ۲۴۰ هزار چاه کشاورزی داریم که در حال مدیریت آنها هستیم تا عدالت و شفافیت در توزیع آب وجود داشته باشد. در مدیریت سیلاب کار‌های بسیار خوبی صورت گرفت چرا که در این دوره سیلاب‌هایی وجود داشت که شاید در تاریخ کم نظیر و یا بی‌نظیر باشد، اما به گونه‌ای آنها را مدیریت کردیم تا کمترین خسارت ایجاد شود؛ که اگر مدیریت سیلاب را با گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که چه تفاوت بزرگی با قبل دارد.

برچسب ها: وزیر نیرو ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
لطفا در خصوص کارگذاری پنل های خورشیدی در مجتمع ها مسکونی و ادارات و شرکتهای دولتی و غیر دولتی یک برنامه ریزی و مدیریت در ست انجام بدید تا مشکل مصرف برق و هزینه های سرسام اور رفع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
اگر مثل سیکل ترکیبی که هر ثانیه هزار لیتر آب مصرف می کند با این خوشک سال‌ها و کم بود آب چه فایده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
از وقتی من یادمه خاموشی ها داره بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
در استفاده از ارزانترین برق دنیا که در واقع برق خورشیدی هست خیلی عقب هستیم اگر کمی جلو بودیم در حد حتی 10 درصد کل برق مصرفی فشار کاملا از نیروگاهی حرارتی بر داشته می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
با این وزیرها خیلی خیلی عقبیم
آخرین اخبار