پنتاگون اعلام کرد که واشنگتن قرارداد سیستم‌های لجستیک به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار را برای ریاض تصویب کرد.

پنتاگون گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا توافق بالقوه‌ای را برای فروش سیستم‌های پشتیبانی و خدمات لجستیک به عربستان سعودی به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار تایید کرده است.

براساس گزارش آرتی، در بیانیه پنتاگون آمده است: این فروش تایید شده امنیت عربستان سعودی را افزایش می‌دهد، کشور متحدی که نیرویی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه خلیج فارس است و همچنین از سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی آمریکا حمایت خواهد کرد. 

پنتاگون ادعا کرد که این توافق توانایی عربستان سعودی برای جلوگیری از تهدید‌های فعلی و آینده را افزایش می‌دهد. در این بیانیه توضیح داده شده است که تجهیزات و پشتیبانی توافق شده، تعادل نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد.

 براساس بیانیه رسمی آمریکا که توسط آژانس همکاری امنیتی دفاعی این کشور منتشر شد، عربستان سعودی خرید تجهیزات ارتباطی، تجهیزات پشتیبانی، کمک‌های مهندسی و فنی، آموزش و سایر موارد مرتبط با لجستیک و پشتیبانی درخواست کرده است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت که دو طرف بیش از هر زمان دیگری به توافقی نزدیک هستند که اکنون تقریبا نهایی شده است.

در همین راستا گزارش‌ها حاکی از آن است که واشنگتن و ریاض به توافق در مورد تضمین‌های امنیتی و کمک‌های غیرنظامی هسته‌ای نزدیک شده اند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز یکشنبه با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرد و روابط راهبردی و راه‌های تقویت آن را در زمینه‌های مختلف بررسی کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار