رئیس‌جمهور آمریکا در همین دوره ۴‌ساله آنقدر در سراسر جهان خون ریخت و تخریب کرد که تک‌دوره‌اش به لکه ننگی در تاریخ بدل شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با انصراف از حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، به یک رئیس‌جمهور تک‌دوره‌ای تبدیل شد. با این حال او در همین دوره ۴‌ساله آنقدر در سراسر جهان خون ریخت و تخریب کرد که تک‌دوره‌اش به لکه ننگی در تاریخ بدل شد. مهم‌ترین عرصه جنایت‌های او فلسطین بود؛ جایی که تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها در آن از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

او علاوه‌بر غرب آسیا، شرق اروپا را نیز به خاک و خون کشیده و ۵۰۰ هزار کشته و زخمی در قاره سبز روی دست جهان گذاشت. عایدی رئیس‌جمهور آمریکا از جنگ‌افروزی‌هایش، اما هیچ بوده است؛ آمریکا نه در غزه موفق بوده و نه در اوکراین به دستاوردی رسید. به‌طور ویژه تحولات آسیا کمر این پیرمرد فرتوت و ۸۲‌ساله را خم کرده است. در طول یک‌سال اخیر نزدیک به ۲۰۰ حمله علیه پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق و سوریه انجام شده که شامل تلفاتی بوده است.

ارتش یمن نیز با تلاش برای کنترل آبراهه دریایی باب‌المندب و دریای سرخ به‌منظور محاصره اقتصادی رژیم‌صهیونیستی، سیادت غرب در دریا‌ها را به خطر انداخته است، به‌گونه‌ای که واشنگتن در کنار لندن در سال‌جاری کوشیدند با حملات مستقیم مانع از وقوع چنین اتفاقی شوند. در قبال ایران، بایدن بدتر از ترامپ عمل کرده است. کاخ‌سفید در دوره دموکرات‌ها علاوه‌بر حفظ تمام تحریم‌های دوره ترامپ، صد‌ها تحریم بر آنها افزوده است. 

کمک‌های بایدن به رژیم‌صهیونیستی در حین جنگ طوفان الاقصی

کمک بایدن در جنگ طوفان الاقصی

حمایت های بایدن از رژیم صهیونیستی بر زندگی فلسطینیان

کمک های مالی و تسلیحاتی به اوکراین

اقدامات بایدن علیه ایران

زیان های وارده در جنگ اوکراین

منبع: روزنامه فرهیختگان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.