مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون، مبارزه با آفت ملخ بومی در بیش از ۴ هزار هکتار از مزارع استان اجرا شده است.

فرشته صادقی نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: مبارزه با آفت ملخ‌های بومی در ۴ هزار و ۳۷۳ هکتار از مزارع استان اجرا شده که نتایج بسیار خوبی نیز در پی داشته است.

وی افزود: سطح مبارزه با این آفت بومی در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۴۷۵ هکتار بود که امسال رشد قابل توجهی داشته است.

صادقی نسب با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با این آفت در آذربایجان‌غربی به شهرستان سردشت اختصاص یافته است، اضافه کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته مبنی بر مبارزه به موقع با آفت ملخ، تاکنون هیچ گونه خسارتی به مزارع و باغ‌های استان وارد نشده است.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در مبارزه با ملخ بومی در این استان انجام شده، تأمین و تجهیز ادوات و سمپاش، تهیه سموم و سمپاشی مناطق آلوده با استفاده از امکانات و کارکنان بخش دولتی بوده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی احتمال مبارزه با این آفت درسال آینده، باید برنامه‌ریزی لازم برای تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

صادقی نسب به کشاورزان توصیه کرد: با پایش مزارع و باغ‌های خود در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ، مراتب را در اسرع وقت به مراکز جهادکشاورزی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.