مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: کارفرمایان واحد‌های تولیدی، صنعتی و دولتی در گیلان بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاری قطعی دارند.

کیوان مرتضوی گفت: کارفرمایان گیلانی بیش از هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکاری دارند که ۲۵ درصد به میزان بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قطعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه لیست مالی کارگاهی شرکت‌ها، کارخانجات و واحد‌های تولیدی برای سال گذشته از اردیبهشت تا نیمه تیر امسال صادر شد، افزود: در این دوره بیش از ۲۴ هزار فقره صورتحساب برای کارفرمایان بدهکار صادر و هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان وصول شد. 

وی با اشاره به کاهش ۵ درصدی میزان بدهی کارفرمایان، امسال در مقایسه با سال گذشته، اضافه کرد: اجرای طرح هوشمندسازی فهرست حق بیمه، پیگیری‌های کمیته‌های وصول اداره کل و شعب برای تعیین تکلیف پرونده‌های بدهکاران، تقسیط بدهی کارفرمایان و کاهش بدهی‌ها در برخی موارد پس از کارشناسی، از اقدامات انجام شده برای صیانت از حقوق کارفرمایان و کاهش بدهی آنها است. 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بخشی از مطالبات این اداره کل مربوط به شهرداری‌ها و ادارات دولتی است، گفت: با پیگیری مطالبات این اداره کل از کارفرمایان دولتی و نشست با دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان، وی فهرست این کارفرمایان را برای وصول مبالغ درخواست کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.