مدیرکل دفتر نظارت وزارت ورزش و جوانان از اجرایی شدن طرح ملی جهت (جوان، همت، تعالی) به صورت آزمایشی در استان ایلام خبر داد.

روح الله رمضانی در جمع دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان ایلام در محل مجتمع رفاهی لاله شهر ایلام، اظهار کرد: طرح جهت با هدف توانمندسازی جوانان نخبه شهرستان‌ها برایعضویت در ستاد ساماندهی امور جوانان استان و پیگیری مسائل و مشکلات آنان از امروز به صورت پایلوت در استان ایلام اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح جهت مشکلات جوانان در حوزه‌های مختلف در این قالب شناسایی و پیگیری می‌شود، افزود: اعتبارات ویژه‌ای از سوی وزارت ورزش و جوانان برای اجرای این طرح تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل دفتر نظارت وزارت ورزش و جوانان ابراز کرد: جوانان از مشکلات خود بهتر آگاهند و در قالب این طرح، می‌توانند به موضوع شناسایی و رفع این مسائل و مشکلات ورود پیدا کنند.

رمضانی بیان کرد: برای اجرای این طرح، بودجه‌ای از سوی استانداری‌ها و وزارت ورزش و جوانان اختصاص می‌یابد و در قالب این طرح، جوانان پیگیر مشکلات مربوط به خود در دستگاه‌های مختلف اجرایی شده و موضوعات را رصد و پیگیری خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این وزارتخانه کاهش مشکلات در حوزه جوانان است، افزود: در این راستا اقدامات شایانی در دولت سیزدهم اجرایی و انجام شده و با وجود اینکه در ستاد ساماندهی امور جوانان ۲۴ دستگاه اجرایی حضور دارند و وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه این ستاد انجام وظیفه می‌کند، اما این وزارت به عنوان دستگاه برتر در حوزه فعالیت جوانی جمعیت شناخته شد.

مدیرکل دفتر نظارت وزارت ورزش و جوانان با بیان این که ایجاد خانه‌های جوان پایگاهی برای هویت‌سازی جوانان است، گفت: راه اندازی خانه‌های جوان در دستور کار وزارت ورزش و جوانان است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ خانه جوان در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده و به همین تعداد نیز خانه جوان در کشور در دست احداث است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در حاشیه این مراسم، با اشاره به اجرای طرح جهت در استان، اظهار کرد: این طرح، بستری تصمیم ساز و هویت بخش برای حضور جوانان فعال و دغدغه‌مند استان است که پس از ارزیابی و انتخاب، در برنامه‌های حوزه جوانان حضور و ایفای نقش خواهند کرد.

 محمدرضا تردست تصریح کرد: در این طرح پنج نفر از اساتید برتر ملی حضور دارند که توانایی‌های جوانان و گروه‌های مرجع جوانان را ارزیابی خواهندکرد.

 طرح ملی جهت (جوان، همت، تعالی) با حضور ۹۰ نفر از دبیران سازمان‌های مردم نهاد در محل سالن مجتمع رفاهی لاله با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل و معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و رؤسای شهرستانی ورزش و جوانان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.