مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۷۶ مادر باردار که در یک سال اخیر در این استان قصد سقط جنین سالم خود را داشتند، با حمایتهای مرکز نفس مشهد از این اقدام منصرف شدند.

محمد احمدیان مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۰ درصد از مجموع این تعداد مادر باردار منصرف شده از سقط در شهرستان مشهد زندگی می‌کردند و این شهر میان شهرستان‌های استان خراسان رضوی بالاترین آمار پیشگیری از سقط را ثبت کرده است.

او افزود: بارداری در دوران عقد و مسایل و مشکلات مالی از جمله دلایل تمایل مادران باردار برای سقط جنین سالم آنان بوده است که با مشاوره‌های انجام شده در مرکز نفس، از انجام این کار نادرست پرهیز کردند.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در راستای پیشگیری از سقط جنین سالم، سال گذشته تفاهم‌نامه خوبی میان این دانشگاه و مرکز نفس منعقد شده است و مادران بارداری که به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند و در شرح حال خود تمایل به سقط جنین سالم خود را بنا به دلایل مذکور اعلام می‌کنند به مرکز نفس برای ارائه مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

احمدیان بیان کرد: بسیاری از مجموعه‌های استانی و شهری تحقیقات خوبی در رابطه با موضوع سقط انجام داده‌اند و از تمامی مجموعه‌های فعال در این حوزه می‌خواهیم که در این خصوص با مرکز نفس هماهنگ باشند تا که کار‌ها و اقدامات این حوزه به‌صورت یکپارچه انجام شود.

او با بیان این که یکی از معضلات و مشکلات حوزه جوانی جمعیت در موضوع سقط عمدی و غیرقانونی است تصریح کرد: در نظر داریم تا با همکاری دستگاه قضایی با موارد سقط‌های غیرقانونی برخورد کنیم که در این خصوص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مواردی را که در انجام این نوع سقط نقش داشتند به مراجع ذی‌ربط معرفی کرده تا که برخورد قاطع و بازدارنده با آنها صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.