گردهمایی آموزشی پنبه کاران کشور با حضور ۳۰ کارشناس جهاد کشاورزی از ۱۷ استان کشور به میزبانی قم برگزار شد.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه این دوره آموزشی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی ۲ روزه با محوریت مدیریت آب و خاک‌های شور در زراعت پنبه ویژه کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در قم گفت: در حال حاضر ۹۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور زیر کشت پنبه قرار گرفته است. 

ابراهیم هزار جریبی افزود: با توجه به محدودیت آبی و قطعی برق چاه‌های آب کشاورزی در تابستان پیش بینی می‌شود ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تن وش (پنبه پاک نکرده) از مزارع برداشت شود که این میزان نیمی از پنبه مورد نیاز برای صنایع ریسندگی کشور را تامین می‌کند.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به قدمت قم در کشت پنبه گفت: قم در کنار تولید پنبه، دستگاه پنبه پاک در اختیار دارد که به عنوان یک مزیت، علاوه بر استان در تمیز کردن این محصول، می‌تواند کمک رسان استان‌های همجوار باشد.

 کاظم سعادت، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم هم فراهم شدن ارتباط بین تحقیقات و آخرین یافته‌های علمی با بخش اجرا را از اهداف برگزار این دوره آموزشی دانست و افزود: افزایش بهره‌وری با کاهش هزینه تولید و افزایش تولید در واحد سطح از اهداف پیش رو در سازمان جهاد کشاورزی است. 

امسال ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی در استان قم زیر کشت پنبه است که پیش بینی می‌شود ۳ تن محصول از آن برداشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار